Az önkormányzat környezetvédelemért felelős alpolgármestere, a Párbeszéd politikusa már korábban is kérte a kormányhivatalt, hogy folytassa le az eljárást, mivel szerinte az építkezés hatással lehet a Városliget és környéke talajvízviszonyaira, a lég- és zajszennyezés pedig a környék lakóinak életére lehet ártalmas. Mint a Párbeszéd honlapján olvasható: rendkívül aggasztónak tartják ugyanis, hogy a közbeszerzési értesítőben frissen megjelent adatok szerint a leendő Közlekedési Múzeum épületének területe 13 %-kal nő.
Az anyagból az is kiderül, hogy az építkezés egyes elemei csak most juthattak a múzeumprojektet kivitelező Városliget Zrt. eszébe: a Hermina úti troli vezetékének kiváltása vagy az ELMŰ közcélú trafóházának elhelyezése a Közlekedési Múzeum új épületében eddig valamiért nem szerepelt a korábbi tervekben. A méret növekedésével a költségek is nőnek, nettó 200 millió forinttal lesz drágább csak a tervezési költség. A Párbeszéd szerint a legnagyobb probléma azonban az, hogy a megnövekedett múzeumi terület kisgömböcként fog még több fát és zöldterületet bekebelezni a környéken, hiszen a többszintes mélyépítés, a felszín alatti terület növekedése a közeli fák kiszáradásához, gyökereik megsértéséhez vezet. Hiába szereltet fel a Városliget Zrt. madárodúkat a fákra, ha a környező építkezések miatt abban a madarak nem tudnak majd fészkelni.
A Városliget Zrt. közleményében az áll: azt, hogy a múzeumnál tervezett munkálatok nem jelentenek kockázatot, a kormányhivatal is megerősítette határozatában, miután az építkezéshez kapcsolódó előzetes vizsgálati dokumentáció megállapításai alapján nem rendelt el további vizsgálatokat. Az előzetes vizsgálati dokumentációt a komoly referenciákkal és szakmai tapasztalattal rendelkező FTV Geotechnikai, Geodéziai és Környezetvédelmi Zrt. készítette, amely teljes körűen vizsgálta a Közlekedési Múzeum rekonstrukciójának városképvédelmre, természetvédelemre, talajra, felszíni és felszín alatti vízre, zajra, rezgésre, levegőminőségre és hulladékgazdálkodásra gyakorolt hatásait.
A Városliget Zrt. megismételte, a Közlekedési Múzeum új épülete a jelenleginél kisebb alapterületen épül fel, ennek és a mostani felszíni parkoló megszüntetésének köszönhetően "több ezer négyzetméternyi zöldfelületet" kapnak vissza a parkhasználók. A korábbi tájékoztatás szerint a városligeti építkezéseknél "egyetlen egészséges fát sem vágnak ki".
Ja, és köszönik, hogy Szabó Rebeka ráirányította a figyelmet a projektre.