A szervezet közleménye szerint a MASZSZ tagozata által korábban alapított Közlekedési Egyeztetési Fórum (KEF) szerdai ülésén arról is döntöttek, hogy az életpályamodell kialakításához és bevezetéséhez minden szakmai segítséget megadnak, akár konkrét tervezetet is készítenek.
A KEF tagjai a közlekedésben dolgozók helyzetét nehezítő, sokszor emlegetett finanszírozási és jogszabályi problémák közül kiemeli: a szakszervezetek a megszüntetett korhatár előtti nyugdíjrendszer helyére tervezett új modell kidolgozását sürgeti a kormánynál. A kedvezményes rendszerre régóta egyeztetett, kész tervük van. Jelezték, hogy a korábbi korkedvezmény megszüntetésekor bennragadt, több tízezer embert érintő töredéki elszámolást a kormány megígérte, ám azt a mai napig nem teljesítette. Az egyeztetési fórum tagjai felhívták a figyelmet a cafeteriát érintő, jövőre tervezett adóváltozások kedvezőtlen hatására is, mert az eddigi felmérések alapján kiderült: a januártól életbelépő készpénzes megváltás - kétszer 50 ezer forint - hosszabb távon hátrányos lesz a munkavállalóknak.
A KEF levélben is felkéri a Magyar Szakszervezeti Szövetség elnökségét, hogy kezdeményezze a kormánynál a cafeteriát érintő adóváltozások felülvizsgálatát és szükség szerinti módosítását.