A MedicalOnline most egy szakmai konferenciáról idézi a budapesti kórházi fejlesztésekért felelős miniszteri biztos szavait, aki szerint a zöldmezős beruházás megvalósíthatóságáról szóló tanulmányt november végére várja a kabinet, ezek ismeretében születik majd végső döntés. A Népszava is beszámolt róla korábban, hogy az M1 és M7 autópályák közös bevezető szakasza közelében található terület egy része természetvédelmi terület, teljesen lakatlan, ennek megfelelően nincs kiépítve semmilyen infrastruktúra, tömegközlekedéssel ma szinte megközelíthetetlen.
Cserháti Péter a portál összefoglalója szerint a rendezvényen megismételte, hogy az Egészséges Budapestért Program kidolgozásában közreműködő munkatársaival a Szent Imre Kórház fejlesztését javasolták Dél-Budán, miután „a budai oldalon összesen 14 helyszínt vizsgáltak abból a szempontból, hogy alkalmas-e az új centrum megépítésére”. A miniszteri biztos elmondta, hogy a fővárosnak Budán már nem volt szabad területe, bár néhány hete Tarlós István főpolgármester nehezményezte, hogy vele senki nem tárgyalt a kérdésről, ahogyan a kerületek fideszes polgármestereivel sem.
Ami biztos: a fővárosi fejlesztéseket előkészítő stáb a Nemzeti Földalappal és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-vel egyeztetett arról, hol van állami tulajdonban lévő, közművesített, jó közlekedési viszonyokkal rendelkező, 5-6 hektáros terület. Az így szóba került telkek egyikén azonban röplabdapálya, a másikon parkoló, míg a harmadikon bevásárlóközpont épül, kizárásos alapon maradt tehát a Dobogó, ami viszont nehezen felel meg az elvárásoknak.
Még ennyit sem tudni a budai oldal másik új ellátó centrumának helyéről, mert a terület kijelölését az M0 északi nyomvonalától tették függővé. A NIF Zrt. kommunikációs vezetője áprilisban egy interjúban úgy nyilatkozott: a fővárosi körgyűrű északi szektora „a békásmegyeri csomópontnál egy 600 méter hosszú felüljáróval kezdődik, majd két kilométer hosszú alagút következik, utána a Budakalászi úton egy csomópont létesül, innen pedig újra 3,2 kilométer hosszú alagút épül, amely a 10-es főút csomópontjáig tart”. Aki azonban azt gondolja, hogy ha ilyen pontosan lehet tudni, mi épül a területen, könnyen meg lehet mondani azt is, hol van szabad 5-6 hektár a kórház megépítésére, az téved. Egy júliusban megjelent kormányhatározat 81 közúti beruházást nevesített, amelyet a kabinet 2022-ig akar megvalósítani. A listában az M0 autóút északi szektorának még mindig csak a tervezése szerepel, holott tíz éve már a kivitelezése volt beütemezve előbb 2017-től, majd 2018-tól. Ha pedig szigorúan tartják magukat ahhoz, hogy kórháztervezés csak az autóút végleges nyomvonalának kijelölése után következhet, akkor bátran ki lehet jelenteni, hogy észak-budai szuperkórház tíz évig még biztosan nem épül.