A kiírás szerint 40 pontot ér a médiaszolgáltatási díj, amelyet a frekvencia használója évente fizetne. Ennek legkisebb vállalható összege 497,7 millió forint. Ez valamivel több, mint amit a Class FM 2016-ban fizetett (461,9 millió), és lényegesen több, mint amit a két országos kereskedelmi tévé fizet (RTL Klub: 66 millió, TV2: 89,1 millió).
"Nyilvánosan semmilyen számítás nem érhető el, így nem tudhatjuk, miért pont ez az összeg szerepel a felhívásban" - vázolta Polyák, aki szerint normális gazdasági feltételek között furcsa lenne, hogy a rádiós piac értékét a hatóság a televíziós piac értékének 5-8-szorosára teszi, miközben a rádiós reklámpiac kevesebb, mint ötöde a televíziósnak. "Emögött az az elképzelés látszik, hogy a monopol helyzetben maradó új országos rádió fontos szerepet kap a kormányzati üzenetek közvetítésében, cserébe pedig részesedik az állami reklámköltésekből. Hiába, a Simicska-modell a G-nap után is érvényes". A 40 pontot az kapja, aki a legmagasabb díjajánlatot teszi, a többi pályázó pedig arányosan kevesebbet.
Az értékelési szempontok között kettő olyan van, amelyek világossá teszik a Médiatanács valódi szándékait: a hatóság ugyanis 16 ponttal jutalmazhatja a "műsortervben megjelenő többletértékeket". Ilyen lehet például "a kiskorúak testi, lelki és erkölcsi fejlődését hátrányosan nem befolyásoló műsorszámok közzétételére való törekvés", vagy a műsorszámok korlátozott mértékű ismétlésre vonatkozó vállalás. "A szempontok jelentősége, hogy a Médiatanács végül saját mérlegelése alapján dönthesse el a pályázatok közötti versenyt: a pontozást a felhívás nem részletezi, illetve kifejezetten a tanács későbbi döntésére bízza. Az így szerezhető 16 ponttal pedig kényelmesen el lehet nyerni a frekvenciát, lényegében függetlenül a pályázó egyéb vállalásaitól" - vélte a szakember, aki szerint a Médiatanács a maga számára fenntartott 16 pontnyi mozgásteret kihasználva bármely pályázót nyertesnek nyilváníthat, a formális jogszerűséget tökéletesen teljesítve, és lényegében kizárva bármely bírósági felülvizsgálatot, "a bíróság ugyanis nem lesz abban a helyzetben, hogy felülbírálja a Médiatanács ízlését".
Emellett a "médiaszolgáltatási tapasztalat" értékelése egyenesen a Class FM-nek címzett erős beintés. Ugyan egy pontot kap az a pályázó, aki az elmúlt öt évben folyamatosan országos vagy körzeti rádiót működtetett, ám további 4 pont szerezhető a jogsértés nélkül eltöltött évek után, de úgy, hogy a 4 pont annak jár, aki öt éven keresztül egyetlen jogsértést sem követett el. A Class ebben az értékelési rendszerben nem kap pontot, túl van az öt jogsértésen. Ezek nagy része a reklámszabályok megsértése, de a felhívás nem tesz különbséget a jogsértések súlya alapján.