Azt már tavaly tudni lehetett, hogy a GYSEV 9,5 milliárd forintra becsülte a munkát, ám a nyertes cégek 40 százalékkal drágábban, összesen nettó 13,3 milliárdért vállalták a megbízást. Az európai uniós közbeszerzési értesítőben megjelent legfrissebb hirdetmény szerint azonban a beruházás még ennél is többe fog kerülni, a felek ugyanis megemelték a szerződés összegét 426 millió forinttal. Így a Szombathely-Zalaszentiván vasútvonal villamosítása a jelenlegi állás szerint 13,72 milliárd forintba fog kerülni - írja az Átlátszó.
Aggodalomra azonban csak Brüsszelnek van oka, a számlát ugyanis nem a magyar költségvetés, hanem az Európai Unió állja. A portál megjegyzi, hogy a Mészáros-féle cégnek nem ez az egyetlen vasútépítési megbízása: a kft. tagja annak a konzorciumnak is, amely a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által korábban 55,5 milliárdra becsült, szintén uniós támogatásból készülő Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy vasútvonal és a Fonyód-Kaposvár vonalszakasz felújítását végzi mintegy 73 milliárd forintért.