A szocialista politikus szerint a népszavazás teljes kiadása - a megszervezésével együtt - így már 16-17 milliárd forint is lehet, ez az összeg pedig megegyezik a Mentőszolgálat éves bérköltségével. Harangozó ismertette, Rogán Antal minisztériuma tavaly decembertől idén augusztusig két szerződés keretében a migrációs kampány végrehajtására 6,5 milliárd forintot költött, de augusztus 1-jével és 19-vel két újabb keretszerződést is kötött, ezek bruttó összege ötmilliárd forint. Az MSZP-s képviselő elmondta, hogy a kommunikációs pályázatok nyertesei a "Rogán Antal kedves szomszédja", Csetényi Csaba érdekeltségébe tartozó cégek.
A cégek bevétele akár 1,4 milliárd forint is lehet a szerződések lejártakor csak a 15 százalékos reklámközvetítői díjat figyelembe véve - mutatott rá, megjegyezve: emellett kreatív megrendeléseket is teljesíthetnek. "Hogy mindenkinek világos legyen, hogy küzdünk a migránsok ellen: több tucat exkluzív reklámtáskát is gyártott a cég a kampány keretében, darabját 10 ezer forintért". Ismertette, az első két, összesen hatmilliárd forintos keretszerződésből az országos tévéhirdetések 75 százalékát az Andy Vajna-féle TV2-csoport kapta meg, az országos rádióhirdetések 80 százaléka "az egyébként szerény 70 milliárd forinttal megfinanszírozott közmédiához" és a kormányközeli Karc és Sláger FM-hez jutott.
Az online hirdetések 80 százalékát a Habony Árpád-féle Modern Media Group Zrt. és más kormányközeli oldalak vitték el. Harangozó szerint az adatokból kiderül: a külföldi magyaroknak 500 ezer konzultációs levelet, továbbá a magyar háztartásoknak 4,2 millió tájékoztató füzetet nyomtattak ki. Ezeknek a költségeit még nem tudta megmondani a kabinetiroda.