Rogán Antal;Csetényi Csaba;kvótakampány;

Illusztráció: Molnár Ádám/Népszava

- Rogán Pasa parki szomszédja mindent visz

A kormány az idén több mint 11,3 milliárd forintot fordít a népszavazási kampányra, ez majdnem négyszer több, mint amennyit 2014-ben a Fidesz országgyűlési választási kampányára költött - mondta Harangozó Tamás a Miniszterelnöki Kabinetirodától kikért adataira hivatkozva.

A szocialista politikus szerint a népszavazás teljes kiadása - a megszervezésével együtt - így már 16-17 milliárd forint is lehet, ez az összeg pedig megegyezik a Mentőszolgálat éves bérköltségével. Harangozó ismertette, Rogán Antal minisztériuma tavaly decembertől idén augusztusig két szerződés keretében a migrációs kampány végrehajtására 6,5 milliárd forintot költött, de augusztus 1-jével és 19-vel két újabb keretszerződést is kötött, ezek bruttó összege ötmilliárd forint. Az MSZP-s képviselő elmondta, hogy a kommunikációs pályázatok nyertesei a "Rogán Antal kedves szomszédja", Csetényi Csaba érdekeltségébe tartozó cégek.

A cégek bevétele akár 1,4 milliárd forint is lehet a szerződések lejártakor csak a 15 százalékos reklámközvetítői díjat figyelembe véve - mutatott rá, megjegyezve: emellett kreatív megrendeléseket is teljesíthetnek. "Hogy mindenkinek világos legyen, hogy küzdünk a migránsok ellen: több tucat exkluzív reklámtáskát is gyártott a cég a kampány keretében, darabját 10 ezer forintért". Ismertette, az első két, összesen hatmilliárd forintos keretszerződésből az országos tévéhirdetések 75 százalékát az Andy Vajna-féle TV2-csoport kapta meg, az országos rádióhirdetések 80 százaléka "az egyébként szerény 70 milliárd forinttal megfinanszírozott közmédiához" és a kormányközeli Karc és Sláger FM-hez jutott.

Az online hirdetések 80 százalékát a Habony Árpád-féle Modern Media Group Zrt. és más kormányközeli oldalak vitték el. Harangozó szerint az adatokból kiderül: a külföldi magyaroknak 500 ezer konzultációs levelet, továbbá a magyar háztartásoknak 4,2 millió tájékoztató füzetet nyomtattak ki. Ezeknek a költségeit még nem tudta megmondani a kabinetiroda.

Matolcsy válik Rogántól
Nem kötelező a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon keresztül intézni a jövőben „kommunikációs szolgáltatások beszerzését”, például a hirdetéseket Magyar Nemzeti Banknak, illetve a többségi befolyása alatt álló gazdasági társaságoknak. Az erről szóló kormányrendelet szerdán jelent meg a Magyar Közlönyben. A hvg.hu emlékeztet arra, hogy a Rogán Antal kabinetminiszter vezette Kabinetirodához tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatalt 2014-ben hozták létre, és azóta minden kormányzati szerv és annak bármely intézménye, illetve minden állami többségi tulajdonban álló cég csak vele intéztethette az arculattervezését, reklámbeszerzéseit, videoanyagainak és nyomtatványainak gyártását, szponzorálási akcióit és még sok mást, mostantól ez a megkötöttség nem vonatkozik a Matolcsy György elnök vezette jegybankra.



Vannak pillanatok, vannak helyzetek, amikor magunkban is meg kell találjuk az embert. Azt gondolom, hogy ebben az országban nyitott, normális, segítőkész és érző emberek élnek. Szeretném, ha hallatnák a hangjukat - egyebek mellett erről beszélt a népszerű színész-rendező a budapesti Kossuth téren.