A kabinban lévő 49 éves István, a kapitány helyettese és a matrózként dolgozó 33 éves Ferenc azonnal meghalt. Holttestüket a felismerhetetlenségig összeroncsolódott hajóhídon találták meg. A fedélzeten 180-an voltak, tízfős személyzet kísérte útjukat. Egy teherhajó magyar kapitánya a baleset időpontjában a helyszíntől öt kilométerre hajózott.
Az origo.hu kérdésére elmondta: a folyó ezen szakasza nagyon veszélyes. A hidak alacsonyak, ahhoz, hogy biztonsággal át lehessen menni alattuk, a kormányállást le kell engedni. Ezt egy hidraulikai rendszer teszi lehetővé, ami besüllyeszti a kormányfülkét a fedélzetbe – mondta a kapitány.
Az elhunytak kollégái szinte biztosak abban, hogy működési hiba lépett fel. A hajó 13 kilométeres sebességgel közlekedhetett ezen a szakaszon. A radarok és a térkép is jól mutatták a sötétben hajózó személyzetnek a hidat. Szinte kizárt, hogy ne vették volna észre – mondta István egyik kollégája, akivel hosszú ideig hajózott együtt.
A Bild című német lap úgy tudja, István csak a helyettes volt a tragédia éjszakáján. A hajó kapitánya a baleset bekövetkeztekor a kabinjában tartózkodott és aludt.