Új helyszínről vagy egy tizenkettedik csapat belépéséről sem hallani, így a szabályváltozások mellett a visszatérő vagy újonc pilóták jelenthetnek újdonságot a száguldó cirkuszban 2017-ben. Button távozása óta immáron hivatalos, hogy megkapja a lehetőséget a McLaren-Hondától Stoffel Vandoorne, aki generációjának egyik legígéretesebb képviselője.
A jelenlegi erőviszonyok szerint a győzelemre esélyes csapatoknál – a Ferrari kivétel – a következő években nem várható „üresedés”, így az ifjú titánok számára a Mercedes-erőforrás által hajtott Williams pilótaülése tűnik a legcsábítóbb lehetőségnek. Kivált, hogy Massa visszavonulása után az arra esélyesnek tartott brit világbajnok is bejelentette, hogy kiszáll a sorozatból. Az alakulatot előbb tartalékpilótaként, majd 2013 óta „főállású versenyzőként” szolgáló Valtteri Bottas maradása bár jelenleg nem megerősített, szinte biztosra vehető, mellé azonban nincs hiány jelentkezőkből.
Miután a Williams nemrégiben burkoltan azt közölte, hogy versenyzőitől bizonyos mértékű anyagi hozzájárulást is elvár, leginkább feltörekvő, vagy éppen stabil szponzori háttérrel rendelkező jelöltekről hallani a csapat háza tájáról. Noha nem dúskál az anyagiakban, a motorpartner Mercedes protezsáltjaként nem kizárt a 21 éves Pascal Wehrlein átpártolása a Manortól: az F1-be német túraautó-bajnokság bajnokként érkező német jó szezont fut a kiscsapat színeiben, így nem volna érdemtelen az előléptetése.
A jelenleg Saubert vezető 24 éves Felipe Nasr kevésbé volt meggyőző a csatlakozása óta eltelt két idényben, mellette szól azonban a támogatók által összeadott tőkeinjekció. A világbajnoki sorozatba komoly reménységként érkező brazil ugyan még nem igazolta hírét, kevésbé volna rizikós vállalás a Williams számára, mint Lance Stroll: a 18. életévét októberben betöltő kanadai tinédzser jelenleg éllovas a királykategória egyik „nevelőszériájának” tekintett GP3-ban, kiválasztásánál mégis valószínűleg inkább a milliárdos édesapja által biztosított euró tízmilliók esnének latba döntő súllyal.
A napjainkban inkább a mezőny hátsó traktusaiban elhelyezkedő Renault-autók következő évi ereje még nem ismert, a gyári háttér – s persze a francia gyártó korábbi sikerei miatt – mégis többek hisznek benne, hogy jó befektetés lehet az istállónál versenyezni.
A visszatérő évben még kevésbé az eredményre fókuszáló franciák hosszú távú céljainak eléréséhez illeszkedne, ha korábbi terveiknek megfelelően kinevelnék a „saját Sebastian Vetteljüket”. Jelölt lehet az F1-ben két hete, a Manor színeiben bemutatkozó Esteban Ocon, aki amellett, hogy a gyártóhoz hasonlóan francia nemzetiségű, korábban többször tesztelt a Renault színeiben.
A Red Bull második számú gárdájához „külsősként” aligha juthat be bárki, a bikások egyik fiatalja azonban helyzetbe kerülhet jövőre. Az idei évad elején a Toro Rossóhoz visszasorolt Daniil Kvyat látványos összeomlása elgondolkodtathatja az istálló irányítóit, az erről szóló pletykák szerint pedig akár az idény végén lapátra kerülhet az orosz. Helyét a sportág közvetlen előszobájának tartott GP2 jelenlegi listavezetője, Pierre Gasly veheti át.
„Amikor elég információ áll a rendelkezésünkre, és eleget tudunk Kvyatról, akkor döntést hozunk. Jelenleg nincs sok szerencséje technikai oldalon és sportszakmailag, szóval nem lenne tisztességes így megítélni a helyzetét” – nyilatkozta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója.
A depóban azt rebesgetik, hogy az új generáció képviseletében a GP2-ben vitézkedő Raffaele Marciello és a mindössze 18 éves Charles Leclerc is bevetésre kész. Mindketten a Ferrari pilótanevelő-programjának jeles képviselői, így az sem kizárható, hogy Marciello az olaszokkal legendásan jó kapcsolatot ápoló Sauber, míg Leclerc a Haas színeiben versenyezhet a következő évben. Több más, ígéretes fiatal társaságában.