A motorcserék miatt a rajtrács végére sorolt Hamilton kiválásával Rosberg várta az élről a rajtjelet, mellőle a nagy reményekkel induló „hazai kedvenc”, a Belgiumban született, ám holland színekben versenyző Max Verstappen következett. A második sorból a Ferrari párosa, Kimi Raikkönen és Sebastian Vettel indulhatott.
A Spában eluralkodó Verstappen-lázra jó példa, hogy a futamra szinte megduplázódott az eladott jegyek száma a legendás versenyhelyszínen, az aszfaltcsík mentén lépten-nyomon a fiatal versenyzőt buzdító feliratokat és holland zászlókat helyeztek el a rajongók.
Noha sokan remélték, a start után a sorrend nem úgy alakult, ahogy a helyi nézők többsége szerette volna: Rosberg fordult elsőként a célegyenest követő szűk kanyarba, mögötte a rövidtávon visszaeső, majd a Ferrarik mellé megérkező Verstappen összeütköztek. Előbb Vettel autója érintkezett a csapattárséval, majd a hollandé is Raikkönenével – a négyszeres világelső viszonylag olcsón megúszta, megpördülése után „csak” visszaesett a sor végére, másik két riválisa azonban a sérült orrkúpok lecseréléséért már az első kör végén kénytelen volt a depóba hajtani.
A mezőnyben Pascal Wehrlein „öklelte fel” hátulról Jenson Buttont, mindketten feladni kényszerültek a versenyt. Kisvártatva Carlos Sainz defekt után megrongálódott versenyautója jelentett veszélyt a versenypályán, miközben Rosberg az élen néhány kör alatt közel öt másodpercnyi előnyt autózott ki a Force India-sofőr Nico Hülkenberg előtt.
A száguldást Kevin Magnussen horrorisztikus balesete fékezte meg. A Renault dánja a helyszín legismertebb és legtempósabb kanyarja, az Eau Rouge után csúszott meg a kerékvetőn, majd vágódott elemi erővel a pályát szegélyező gumifalba. A versenyző kiszállt a versenygépből, megfigyelésre azonban kórházba szállították. Ameddig a pályamunkások a jelentősen megrongálódott pályaszakasz helyreállításán dolgoztak, közel 20 percre megszakították a viadalt, a piros zászlós periódus idejére a 17, még versenyben lévő résztvevő a boxutcába hajtott.
Az újraindulást követően Rosberg, Ricciardo, Hülkenberg sorrendben haladt a vezető hármas, a Hamiltonhoz hasonlóan büntetés miatt hátrasorolt Alonso a szenzációs negyedik, a brit világelső az ötödik helyen autózott ekkor. Verstappen és Raikkönen újra egymásra találtak, szikrázó csatát vívtak, aktuálisan a 14-15. pozícióért is.
A több előzéssel tarkított eseménydús Belga Nagydíjon Hamilton hamarosan feljött a harmadik helyre, melyet csupán időlegesen, a kerékcserék idején veszített el. Újabb dráma a folytatásban már nem következett, az elsőként leintett Rosberg mögött haladó Ricciardo támadására reális esélye nem volt a harmadikként záró Hamiltonnak, aki újabb dobogós helyezésével maximálisan végrehajtotta a motorcserék miatt őt sújtó büntetések utáni kármentőfeladatát.
Az egy hét múlva, Olaszországban folytatódó versenysorozat éllovasa továbbra is a brit, vasárnapi teljesítményének köszönhetően ugyanis tíz egységet megtartott a futam előtti 19 pontos fórból.