Váradiné Naszályi Márta, a PM elnökségi tagja, szakpolitikus azt mondta: Tarlós István főpolgármesternek nem "kétes magyarázkodásba" kellene fognia, hanem megvalósítani végre Budapest közlekedésfejlesztési stratégiáját.
Kiemelte, hogy egy 21. századi várospolitikának a közösségi közlekedést kell előtérbe helyeznie.
Szerinte a főpolgármester által említett menetrend-korrekció valójában járatritkítást, a szolgáltatás színvonalának csökkentését jelenti, ráadásul a járatritkítás csak a "változó költségeket" csökkenti és azokat is csak kismértékben. Váradiné Naszályi Márta megjegyezte, az intézkedés az autóval nem rendelkező átlagos vagy kisebb jövedelmű embereket sújtja, mert ők nem tudnak autóra váltani akkor sem, ha rossz minőségű a közösségi közlekedés.
Tarlós István kedd este az ATV Egyenes Beszéd című műsorában azt mondta: nincs járatritkítás a budapesti tömegközlekedésben. "Ma nem lehet járatritkításról beszélni" - fogalmazott a főpolgármester, hozzátéve: a járatritkítás azt jelenti, hogy járatokat törölnek, most ilyen nincs.
Az Index írt arról, hogy szeptembertől spórolás miatt 3-5 százalékos járatszámcsökkentést tervez a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), egyebek mellett a 47-es, 49-es és az 56A jelzésű villamos, a fonódó villamosvonal, a 109-es, a 33-as, a 110-es, a 112-es, az 5-ös, a 7-es, a 8E busz, valamint több trolibusz vonalán. A BKK ugyanakkor visszautasította, hogy járatritkítási csomagot vezetne be, a közlekedési társaság hétfőn az MTI-vel azt közölte: szeptembertől minden járat a tanítási időszakban érvényes menetrend szerint közlekedik.