A Trump-kampány több mint három és félmillió dollárért négy szövetségi államban vásárolt reklámidőt az elektronikus médiában. A novemberi elnökválasztás szempontjából kulcsfontosságú, úgynevezett ingadozó, tehát nem kiszámíthatóan szavazó államokról van szó: Ohióról, Pennsylvaniáról, Észak-Karolináról és Floridáról.
A reklámspotokat péntektől tíz napon keresztül vetítik, de egyelőre nem világos, hogy utána továbbra is adásba kerülnek-e, vagy új reklámspotok készülnek, vagy aztán ezekben az államokban a republikánus elnökjelölt nem hirdet. A legtöbbet egyébként Floridában költötte a Trump-kampány: 1.3 millió dollárért vásárolt reklámidőt. 775 ezret költött Észak-Karolinában - ahol Trump csütörtökön személyesen is kampányolt -, 790 ezer dollárba kerültek a pennsylvaniai reklámköltések, és 675 ezer dollárért vettek műsoridőt Ohió államban. Az összegek azonban még nem véglegesek, mert a kábeltársaságoknál vásárolt reklámjaikról a kampánymenedzser még nem számolt be.
A megjelent új reklámfilmek részben a demokrata párti vetélytárs, Hillary Clinton politikájának és személyiségének vélt vagy valós ellentmondásait hangsúlyozzák, részben a Trump által javasolt politikáról szólnak. Így például az egyik reklámban arról esik szó, hogy Donald Trump az, aki képes garantálni az Egyesült Államok biztonságát és ő az, aki képes lesz majd leszámolni az Iszlám Állam nevű terrorszervezettel.
Mindez azonban nem azt jelenti, hogy a Trump-kampánynak ne volnának hirdetései és ne reklámozna más államokban is. Ám az ingadozó államokra - amelyeket neveznek csatatér államoknak is -, eddig a Trump-kampány nem fordított különösebb figyelmet. Miközben Hillary Clinton, akinek minden szövetségi államban nagyon szervezett és nagy létszámú csapat áll a rendelkezésére, már két hónap óta elárasztotta reklámjaival ezeket az államokat is.
Hillary Clinton jelenleg mind a négy ingadozó államban vezet Donald Trump előtt.