MSZP;menekült-plakátok;letiltatás;

Népszava fotó

- Az MSZP letiltatná a menekült-plakátokat

Ma tárgyalja a Nemzeti Választási Bizottság (NVB), hogy sértik-e a törvényt a kormány népszavazási hirdetései - írta a Népszabadság. Az MSZP által benyújtott kifogás szerint a kormány már hónapok óta kampánytevékenységet folytat az "Üzenjük Brüsszelnek, hogy ők is megértsék!" és a "Tudta?" kezdetű hirdetéssorozattal, holott a törvény szerint csupán a népszavazás előtt 50 nappal lehet megkezdeni a kampánytevékenységet.

Hozzátették, a választási törvény kampányeszköznek minősít minden olyan hirdetést, plakátot, amely alkalmas a szavazói akarat befolyásolására, vagy akár csak annak megkísérlésére. Ennek megfelelően a szocialista Neményi András és Czeglédy Csaba az október 2-i népszavazást megelőző kormányzati kampány leállítását, elletve a jogsértő magatartástól való eltiltását kezdeményezte. 

A Brüsszel-ellenes hirdetések fő kedvezményezettje egy francia multi lehet
Folyamatosan zajlik közterületeken, sajtóban és interneten az október 2-i kvótanépszavazásról indított kormányzati kampány, ezért a végleges költségekről a tájékoztató akció végeztével, a teljesítési igazolások aláírását követően tud információt adni a Kormányzati Tájékoztatási Központ (KTK) – közölte a VG. A Miniszterelnöki Kabinetiroda aktuális kormányzati intézkedésekről szóló lakossági tájékoztató kampányaival kapcsolatos feladatok ellátására vonatkozó pályázat nyertese a Network 360 Reklámügynökség Kft. és az Affiliate Network Kft. volt, amelyek 3 milliárd forintot fordíthatnak erre – közölte honlapján a kabinetiroda. A hét köztéri, azaz óriásplakát- és citylight-reklámfelületeket értékesítő cég közül a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft. nagy károkat szenvedett el, az állami hirdetési bevételei idén január és május között ugyanis felére csökkentek az egy évvel korábbihoz képest.
A francia JCDecaux Hungary Zrt. viszont az idei első öt hónapban 15 százalékkal növelte bevételét, ez listaáron meghaladta a nyolcmilliárd forintot. Az állami hirdetőktől származó bevétele több mint hatszorosára, azok súlya a teljes reklámbevételen belül pedig a 2015-ös 2 százalékról 13 százalékra ugrott. Így az állam Brüsszel-ellenes hirdetéseinek legnagyobb kedvezményezettje a köztéren – a végső számok ismerete nélkül vélelmezhetően – egy francia multi lehet – tette hozzá a lap.

Az MSZP külön is kéri a Tudta? kampány „Brüsszel egy városnyi illegális bevándorlót akar Magyarországra telepíteni" szövegezésű darabjának teljes betiltását, mert szerintük a kormány nem jóhiszemű és nem rendeltetésszerű magatartást folytat a hirdetés megjelenítésével, ami önmagában is megalapozza a választási törvény megsértését.

Kovács Zoltán kormányszóvivő tegnap bejelentette: az "elhúzódó nyomás miatt" a kormány intézkedni fog a szeptember 9-én lejáró, tömeges bevándorlás okozta országos válsághelyzet meghosszabbításáról.

Még mindig nem tudni, mely kábelszolgáltatóknál lesz fogható a TV2-csoport szombaton induló sportadója, a Spíler TV, amely a szintén aznap induló angol labdarúgó-bajnokság meccseit is közvetíteni fogja - a jogokért szakértők szerint több mint 300 millió forintot is fizethetett Andy Vajna tévéje.