A szakemberek a gép fekete dobozának vízelemzése nyomán kezdték mérlegelni ezt a verziót is. A hangfelvételekből kiderült, hogy a Boeing 373-as ciprusi pilótája nem reagált érdemben másodpilótájának a cselekedetei célszerűségét firtató kérdéseire, miközben a magassági kormányt 12 másodpercen át tartva bukórepülésbe manőverezte a repülőgépet. A gép parancsnoka higgadtan csak annyit válaszolt, hogy "minden rendben van". A feltételezés szerint a pilóta tisztában volt cselekedeteinek következményeivel, helyesen mérte fel a szituációt és az utasszállító helyzetét.
A vizsgálatot folytató szakemberek az Interfaxnak névtelenül nyilatkozó informátor szerint tovább mérlegelik azokat a lehetőségeket is, melyek szerint a pilóták hibát követtek el a nehéz időjárási viszonyok közepette, hogy a gép parancsnoka kimerült volt és a gép magassági kormánya meghibásodhatott.
A FlyDubai utasszállítója március 19-én zuhant le Rosztov-na-Donuban, kevéssel a leszállópálya elérése előtt. A fedélzeten tartózkodó 62 ember - 55 utas és hétfőnyi személyzet - közül senki sem élte túl a tragédiát.
Az orosz Államközi Légiközlekedési Hivatal a gép adatrögzítőinek vizsgálata alapján március végén azt a tájékoztatást adta, hogy a földbe csapódás pillanatáig nem mutatkozott meghibásodás a Boeing egyetlen berendezésében és alkatrészében sem.
A hivatal az Interfax jelentésére reagálva közölte a TASZSZ hírügynökséggel, hogy nem rendelkezik olyan adattal, amely a pilóta szándékosságára utalna.
A gép pusztulását a hatóságok legelőször a repülőtér környékén tomboló viharral magyarázták. Az utasszállító két órán át körözött a város fölött és kétszer próbálkozott meg a leszállással. A Kommerszant című napilap március végén arról írt, hogy a pilóták között konfliktus robbant ki, és mire egyetértésre jutottak, túl késő volt már.
Az orosz sajtóban megjelent értesülések szerint a gép parancsnoka a katasztrófát megelőzően meg akart válni a légitársaságtól. Fáradtságra hivatkozott amiatt, hogy 11 nap alatt tíz járatot kellett vezetnie.