Az ellenőrzés megállapította, hogy az MSZT a költségvetési támogatásokat szabályszerűen használta fel és számolta el. Hiányosságot tárt fel az ÁSZ azonban a gazdálkodás területén. Az MSZT egyszerűsített éves beszámolói a 2012., 2013. években nem feleltek meg a jogszabályokban foglaltaknak, azok nem a valós állapotot tükrözték. Az ellenőrzés megállapította, hogy az MSZT közzétételi kötelezettségének nem tett eleget, ezáltal az átláthatóság nem volt biztosított. Az ÁSZ az ellenőrzési tapasztalatai alapján felveti a szervezet jelenlegi formában történő feladatellátásának az indokoltságát.
A Magyar Szabványügyi Testület köztestület, a nemzeti szabványosítással összefüggő közfeladatokat látja el kizárólagos jogkörrel. A köztestületek tekintetében társadalmi elvárás a közpénzek értékelvű, rendeltetésszerű felhasználása, a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságának megteremtése, amelyhez az ÁSZ az államháztartásból nyújtott támogatások ellenőrzésével járul hozzá. Az MSZT létrehozását a nemzeti szabványosításról szóló törvény rendelte el, törvényességi felügyeletét, ellenőrzését a nemzetgazdasági miniszter látja el. Az MSZT vagyona a 2012. év végi 1,9 milliárd forintról 2014. év végére 1,7 milliárd forintra, (10,5 százalékkal) csökkent.
Az ellenőrzés megállapította, hogy az MSZT gazdálkodására vonatkozó belső szabályzatokat elkészítették, azonban gazdálkodásának szabályozottsága nem felelt meg teljes körűen a jogszabályi előírásoknak. A számlarend nem tartalmazta a céltartalékok számlát, továbbá a pénzkezelési és értékelési szabályzat elavult jogszabályra történő hivatkozást tartalmazott. A folyamatba épített ellenőrzési rendszert működtetése során a főkönyvi könyvelés és az analitikus nyilvántartás adatai között nem teljes körűen volt biztosított az egyeztetés és ellenőrzés. A nemzeti szabványosítással összefüggő közfeladatának ellátása céljából, az államháztartásból ingyenesen tulajdonába juttatott vagyont az MSZT 2014-ben értékesítette.
Az MSZT beszámoló készítési kötelezettségének minden évben eleget tett, azonban az egyszerűsített éves beszámolóiban a nem megfelelő célra feloldott céltartalék miatt keletkezett hibák összege 2012. és 2013. években jelentős összegűnek minősültek. Ennek következtében az MSZT egyszerűsített éves beszámolói 2012. és 2013. években nem a valós állapotot tükrözték. Az MSZT 2014. évi beszámolója az eltérő célra képzett céltartalék feloldása miatt részben felelt meg a jogszabályi előírásoknak. Az ellenőrzött időszakban a mérleg tagolása a kötelezettségek tekintetében nem felelt meg a jogszabályban előírt egyszerűsített éves beszámoló szerinti tagolásnak, továbbá a tagdíjakat nem az egyéb bevételek között számolták el, továbbá a kiegészítő mellékletben a pénzügyi műveletek bevételeit a jogszabályban előírtak ellenére az egyéb bevételek között mutatták be. A gazdálkodási jogkörök gyakorlásának rendjét összességében szabályszerűen kialakították, az igénybe vett és egyéb szolgáltatások, a személyi jellegű ráfordítások költségei elszámolása összességében megfelelt a jogszabályok és a belső szabályzatok előírásainak.
A költségvetési támogatások felhasználása és elszámolása az ellenőrzött időszakban szabályszerű volt, az MSZT a támogatási szerződésekben rögzített formában számolt el a támogató Nemzetgazdasági Minisztérium felé.
Az MSZT közzétételi szabályzattal rendelkezett, azonban a szabályzat mellékletében található közzétételi lista, valamint az MSZT honlapjának kialakítása nem felelt meg a jogszabályi előírásoknak. Az MSZT a közérdekű adatok közzétételére vonatkozó kötelezettségét nem teljes körűen teljesítette. Az MSZT a nemzeti szabványosításról szóló törvényben előírt dokumentumokat nem teljes körűen küldte meg a törvényességi ellenőrzést ellátó nemzetgazdasági miniszternek, ezáltal akadályozta a köztestület elszámoltathatóságát.
Az ÁSZ az MSZT elnökének egy, az MSZT ügyintéző szervezete vezetőjének 11 javaslatot fogalmazott meg, amelyekre 30 napon belül intézkedési tervet kell készíteniük.