Nagyon ritkán - összesen háromszor, legutóbb 2015-ben – fordult elő a sorozat 1950 óta íródó történelmében, hogy nem rendeztek Német Nagydíjat. A világbajnokság kezdeti évtizedeiben két kivételtől eltekintve a legendás, régi nürburgringi pályán versenyeztek az F1-esek (egyszer-egyszer a Berlinhez közeli AVUS-pálya, majd az eredetileg a Mercedes-Benz tesztpályájának épített Hockenheimring volt a németországi állomáshely), Niki Lauda szörnyű balesete után azonban 1977-től - egy esetet nem számítva - átvitték a futamot a Hockenheim melletti ringre.
A bajnokság egyik leghosszabb, több mint hat kilométer hosszúságú pályájából 2002-re egy rövidített, több néző befogadására alkalmas aszfaltcsíkot szabott korunk pályatervező-zsenije, Hermann Tilke. A ringből kivágták az erdei szakaszt, amely a Hockenheimring karakterét adta, ezáltal a régi erőpálya helyett egy modernebb vonalvezetés született.
Miután Michael Schumacher 2006-ban először elbúcsúzott a Forma-1-től, újabb sokként érhette a német autósport-rajongókat, hogy 2007-re kikerült a versenynaptárból a Német Nagydíj. Noha Európai Nagydíj néven az átmeneti évben is rendeztek Németországban futamot, a Német GP anyagi okokból nem valósulhatott meg. A következő évtől visszatérő futamot 2008 és 2014 között - szintén forráshiányra hivatkozva – a Hockenheimringen és a Nürburgringen felváltva tartották. Tavaly a soros Nürburgring üzemeltetőit sújtó pénzügyi nehézségek miatt ismételten kimaradt a viadal a programból.
A Német Nagydíj létjogosultságát mi sem bizonyítja jobban, hogy a német dominancia és a germán pilóták száma jelenleg csúcsra jár, hiszen a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, az évek óta bajnokaspiráns Rosberg, Nico Hülkenberg és Pascal Wehrlein, valamint a domináns Mercedes-csapat is német színekben versenyez. A Hockenheimringen valószínűleg a mezőnyből kiemelkedő ezüst nyilak versenyzői diktálják a tempót, csupán az a kérdés, milyen sorrendben. Ha a bajnoki ponttáblázatot nézzük, ahol az utóbbi hat versenyből ötöt megnyerő Hamilton Magyarországon vágott a hazai versenyére készülő Rosberg elé. „Olyan érzésem van, mintha még mindig én lennék az üldöző. Kevesebb motorom van, mint Rosbergnek, így bár vezetek, igazából nem én vagyok előnyben, mert tudom, hogy legalább egyszer büntetést kapok majd motorcsere miatt. Szóval még mindig hátul vagyok, de egyre közelebb. – nyilatkozta Hamilton a németországi hétvégét megelőzően.
Rosberg hátránya hat pont összetettben. Amennyiben a német legyőzi márkatársát, jó eséllyel visszaelőzi a pontversenyben az augusztus végéig tartó nyári szünet előtt, a listavezető Hamiltont azonban inkább a siker foglalkoztatja. „Nem hiszem, hogy az előny megtartása annyira fontos lenne. Az persze fontos, hogy nem 43 pontos hátránnyal kezdem a szünetet. Nyerni akarok, éppúgy, mint egy héttel ezelőtt.”
A Magyar Nagydíjon bíztató formát mutató Ferrarival kapcsolatos heti hír, hogy a Schumacher-korszak után újra a csapattal dolgozó technikai guru, James Allison azonnali hatállyal otthagyta az olaszokat. Pilótájuk, Vettel ennek ellenére is bizakodva tekint hazai futamára. „Ez a pálya karakterét tekintve talán kicsit jobban fekszik nekünk, mint a múlt heti. Mindent megteszünk, hogy a Ferrari legjobb formáját nyújtsuk, és természetesen jó érzés lenne számomra, ha felállhatnék a dobogóra. Hazai pályán különleges versenyezni, de sok múlik azon, hogy alakul a verseny. Versenyképesnek kell lennünk, így pedig a dobogó közelébe kerülhetünk”
A Német Nagydíj eseményeit az M4 élőben közvetíti, így a vasárnap 14 órakor elrajtoló futamot is.
A nagydíjhétvége pénteki napján sorra kerülő mindkét szabadedzést Rosberg nyerte Hamilton előtt. A második tréningen az üldöző Vettel közelebb zárkózott a Mercedes párosához, hátránya azonban így is több, mint fél másodperc volt. A program a szombat délelőtti gyakorlás után 14 órától az időmérővel, majd vasárnap délután kettőtől a futammal folytatódik.