Rendületlenül terjeszkedik
A három éve Észtországból indult vállalkozás tavaly hárommilliónál is több fuvart bonyolított. Befektetői között olyan gigacéget is találunk, mint a Skype, amelynek idejekorán tűnt fel, hogy a startup hónapról hónapra 15-20%-os növekedést produkál, és rendületlenül terjeszkedik. Prága, Amszterdam, Helsinki és megannyi európai nagyváros után Budapesten is debütál a Taxify, amely úgy tartja be az úgynevezett taxisrendelet minden pontját, hogy közben technológiában és életérzésben hozza mindazt, amit az Uber-ben szeretett a felhasználó. A szolgáltatás eléréséhez szükséges mobilalkalmazás Android és iOS telefonokra is letölthető.
Hivatalos, ráadásul megbízható is
Nemcsak az utasok, de az „überes” sofőrök is örülnek az új nemzetközi multi érkezésének, mert azoknak a közösségi fuvarozóknak továbbra is lesz munkája, akik időközben megszerezték a személyszállítói vizsgát, a pályaalkalmasságit és a taxiengedélyt. Az Ubert megkedvelő felhasználók sem maradnak az utasok érdekeit és kényelmét szem előtt tartó szolgáltató nélkül, és a magasabb, kötelezően előírt, fix tarifáért cserébe mindent megkapnak, amit egy hagyományos taxis szolgáltató tud adni. Így például adott lesz a készpénzes fizetés lehetősége is, és a fuvar után kapott e-mailből gombnyomásra igényelhető e-számla mellett megjelenik a taxióra által kinyomott bizonylat is, mert ahogy minden más hivatalos taxiban, a Taxify autókban is hitelesített óra működik majd.
Ez a kettős kontroll – vagyis hogy az utas és a társaság is össze tudja vetni az alkalmazás által, GPS alapon rögzített utat az óra által mért kilométerekkel – minden szempontból megbízható személyfuvarozóvá teszi a Taxifyt. Az, hogy az autó mozgása visszakövethető, azoknak is biztonságérzetet ad, akik egy fiatalkorút, egy egyedül utazó hölgyet vagy idős utast bíznak a számukra ismeretlen sofőrre.
Nem taxistársaság, csak amennyire muszáj
A Taxify inkább tech-startup cégnek tartja magát, és nem titkoltan azokat célozza meg, akik megszerették az Ubert, és megszokták, hogy sosincs foglalt jelzés, sem fölösleges várakozás, hogy a szolgáltatás nem a sofőrökért, hanem az utasokért működik. A Taxify egyébként olyan mértékig írja elő a sofőrök helyes viselkedését, hogy még azt is rögzíti számukra, miként kell üdvözölni az autóba beszálló vendéget. Az utas elégedettsége ugyanis mindennél fontosabb: ahogy a közösségi szállásfoglalás és használtcikk kereskedelem esetében, itt is fontos szerepet játszik az értékelés, és az utasok fele él is az utazás végén felkínált digitális osztályzás lehetőségével. A szolgáltató a megfelelő magatartás mellett a jogkövető adófizetést is előírja alvállalkozóinak.