Bajnoki címek tekintetében még van némi lemaradása, a legutóbbi öt futamból négyet megnyerő Hamilton azonban a hétszeres világelső Michael Schumacher magyar győzelmi rekordját adhatja át a múltnak vasárnap. A regnáló bajnok ugyanúgy négyszer nyert hazánkban, mint a rekordbajnok legenda, így győzelme esetén Hamilton a ring egyeduralkodójává léphet elő.
Ezt a diadalmenetet egy másik német, a ponttáblázatot mostanra egyetlen pontnyi előnnyel vezető Nico Rosberg szívesen meggátolná. A korábbi évek statisztikája nem sok jót ígér a bajnokságra hajtó német számára: a 11. Magyar Nagydíjára készülő Rosberg mostanáig nem állt dobogón Magyarországon, ahol két negyedik helyén kívül feledhető eredményeket ért el.
Mindez természetesen nem jelenti azt, hogy a legerősebb autóban ülve az idén ne jöhetne ki neki a lépés, a nyomás azonban minden korábbinál nagyobb az éllovason, hiszen Rosbergnek mindenképpen Hamilton előtt kell végeznie, ha előnnyel szeretne utazni a magyart egy héttel követő hazai futamára.
A mi futamunk előtt már önmagában az óriási fordulat, hogy Hamilton előzési esélyéről beszélhetünk. Az idényt négy győzelemmel kezdő Rosberg sikerszériáját csapattársa, egyben legnagyobb riválisa állította meg, aki a Spanyol Nagydíj rajtja utáni helyezkedés során kiütötte az élen haladó márkatársát. A májusi incidenst követően 100 ponttal listavezető német mögött 57 egységgel harmadik bajnok ekkor jócskán látótávolságon kívül volt, a következő helyszínen, Monte-Carlóban azonban fordult a kocka.
Hamilton Monacóban olyan sorozatba kezdett, melybe csupán egyszer, az Azerbajdzsánban rendezett Európai Nagydíjon tudott „belerondítani” ellenlábasa, egyébként négy helyszínen a brit pilóta pezsgőzhetett a dobogó legfelső fokáról. Az előzmények ismeretében az F1 magyar fordulója fordulópont lehet a 2016-os világbajnoki versenyfutás szempontjából, melyben Rosberg szerint nem csak a Mercedes pilótái lehetnek érintettek.
„Korai lenne még azt mondani, hogy csak ketten küzdünk a bajnokságért. A Ferrarinak és a Red Bullnak is voltak jobb és rosszabb futamai, de még mindig nagyon sok van hátra.” – mondta Rosberg a Magyar Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján.
A jelenlegi mezőnyből két autóversenyző és egy gyártó különösen kedves emlékekkel gondolhat vissza a magyar versenyhelyszínre, hiszen a most McLaren-Hondát vezető páros, Fernando Alonso és Jenson Button mellett a sorozatba a kétezres évek elején visszatérő Honda is nálunk diadalmaskodott (abban az érában) először a Forma-1-ben. „Magyarország különleges helyszín a Honda számára” – emlékeztetett a 2006-os sikerre Twitter-bejegyzésében Yusuke Hasegawa, a japánok motorsportprogramjának jelenlegi vezetője.
Ezúttal persze aligha élhet meg a szép emlékekből a fent nevezett trió. Noha a McLaren-Honda fúzió első, 2015-ös évében a csapat a mogyoródi pályán érte el legjobb eredményét (Alonso ötödik, Button kilencedik lett), a továbbra is várakozáson alul teljesítő brit gárda előtt állnak néhányan a rangsorban, akik jobb pozíciókért csatázhatnak.
Például a Red Bull. Ricciardo 2014-ben győzni tudott a Hungaroringen, míg tavaly orosz csapattársával együtt a pódium második és harmadik helyét foglalták el. Tekintve, hogy a kanyargós, technikás vonalvezetésű pályákon inkább versenyképes a Red Bull, mint a hosszú egyenesekkel tarkított versenypályákon, jó esélyekkel várhatja a Magyar Nagydíjat az osztrák egylet. Az energiaitalosok nem mellékesen szintén előzhetnek, hiszen hátrányuk mindösszesen hat pont a Ferrarival szemben a gyártók pontversenyében.
A harmadik erő ezúttal is a Scuderia lehet. Az olasz autókat az a Sebastian Vettel és Kimi Raikkönen vezetik, akik már nyertek hazánkban, Vettel ráadásul éppen legutóbb, tavaly ért fel a csúcsra.
“A 2015-ös év egyik kedves emléke a Magyar Nagydíj, amikor a nagyszerű rajt után meg tudtam nyerni a versenyt. Várom, hogy visszatérjünk és megpróbáljuk megismételni, amit tavaly tettünk” – nyilatkozta Vettel a Ferrari futamfelvezető videójában.
Az előzetes várakozások alapján a szokottnál gyorsabb versenyre van kilátás a Hungaroringen. Mint ismert, 2015 őszétől kezdődően újraaszfaltozási munkálatok zajlottak a ringen, melynek során korszerűbb összetételű, sötétebb tónusú aszfaltréteggel borították a pálya nyomvonalát. Mindez azért lehet döntő fontosságú, mert a várható hőségben ez a borítás hamarabb felmelegszik, így a gumik jobban tapadnak, ezáltal a tavalyhoz képest gyorsabb versenygépek nagyobb tempót diktálhatnak majd.
"Véleményem szerint lehetséges az új rekord. Ha számításba vesszük, hogy nő a tapadás az új aszfalt miatt, illetve, hogy az autók gyorsabbak, elképzelhető az új körrekord" - nyilatkozta Mario Isola, a Pirelli versenymérnöke. A jelenlegi etalon 2004 óta érinthetetlen: akkor a Ferrarit vezető Rubens Barrichello 1:18.436-os idővel szerezte meg az első rajthelyet.