Az apropót az jelenti, hogy az Uber a múlt héten jelentette be, az élhetetlen szabályozás miatt felfüggeszti magyarországi szolgáltatásait. Zsiday azt írja, a céhrendszer, a valós verseny hiánya, a monopolizálás sok évszázadon át akadályozta a gazdaság fejlődését, s Magyarországon és a világ számos országában több szakma is valami érthetetlen oknál fogva bennragadt ebben a céhstruktúrában - közülük is kiemelkednek a taxisok. Szabott árakon dolgoznak, sok országban gyakran évtizedek óta nem adnak ki új engedélyeket, tehát a belépést is korlátozzák, lehetetlenné téve a szabad versenyt.
A szakember utal arra, hogy az ipari forradalom a céhstruktúra felbomlása után kapott lendületet, és a monopolhelyzetben lévő céhek lebontása a társadalom nagyobb részének kedvező lenne. Szerinte a taxisok és az Uber közötti harc részben erről szól: egy szabályozási keretrendszerrel fenntartott céh a gyáripar ellen küzd, amivel azonban nem képes versenyezni, ezért állami segítséget kér. A törvényhozók pedig "pont mint a középkor végén, most is sok országban megpróbálnak ellenállni a fejlődésnek". A befektetési szakember úgy véli, a céhek - köztük a taxisok - harca ideiglenesen sikeres lehet, hosszú távon azonban nem.