Figyeltek a kritikákra, melyek szerint a jelenleg hatályos KRESZ sokszor indokolatlanul nyakatekert mondatokat használ, feleslegesen hosszú és túlszabályozott. Csak azokat a rendelkezéseket hagynák meg, amelyek közvetlenül érintik a járművezetők magatartását a közlekedés biztonságának érdekében.
Úgy vélik, felesleges például a KRESZ-ben hagyni "a gépkocsik hatósági elszállításának feltételeit", ezt a jövőben önkormányzati szabályozás is rögzítheti. A most létező sebességkorlátozó táblákból is megszüntetnék a kevésbé használt útjelzőket. Az autópályákon 80-ról 90-re emelnék a teherautók sebességkorlátját, míg a legrosszabb állapotú, négyes-ötös számjegyű, lakott területen kívüli utakon lejjebb vihetik a 90-es maximumot.
De az új KRESZ megjelenése előtt is várhatóak szabálymódosítások. Úgy tudni, még az idei évben az NFM szakértői elé kerülnek egyes várakozási és megállási szabályok.