A rajtrácsra felsorakozó 21 versenyző és a rajtjelet szombati balesete után a boxutcából váró Marcus Ericsson közül valószínűleg a pontversenyt vezető Rosberg örült a legkevésbé, amikor a rajt előtt 20 perccel szakadni kezdett az eső. A második helyről startoló német előzetesen az indulás utáni métereken látott esélyt arra, hogy lehagyja Hamiltont, akit a biztonsági autó mögül már napsütésben elindított mezőny élén úgy tűnt, az égi áldás is pártol hazai megmérettetésén.
1. Hamilton (Mercedes, 1:34:55.8 alatt)
2. Rosberg (Mercedes, 6.91 másodperc hátrányban)
3. Verstappen (Red Bull, 8.25 mp. h.)
4. Ricciardo (Red Bull, 26.21 mp. h.)
5. Raikkönen (Ferrari, 1:09.74 p. h.)
6. Pérez (Force India, 1:16. 94 p. h.)
7. Hülkenberg (Force India, 1:17. 21 p. h.)
8. Sainz (Toro Rosso, 1:25.86 p. h.)
9. Vettel (Ferrari, 1:31. 65 p. h)
10. Kvyat (Toro Rosso, 1:32. 60 p. h.)
Amilyen gyorsan változtak a körülmények, az ideális ív is hasonlóan rohamtempóban száradt. Hamilton már a harmadik körben megüzente csapatának, hogy akár a száraz körülmények között használatos gumikeverékkel is teljesíthető volna a kör, majd kettővel később a versenyirányításnak címezve a „Mehetünk” üzenetet hagyta a biztonsági autó mögött araszolva.
Végül a hatodik körtől kezdődhetett el az igazi autóverseny. A célegyenesben és az azt követő első kanyarban még a víz volt az úr, mégis többeket azonnal a depóba szólítottak a változó körülményekhez legalkalmasabb intermediate abroncsokért. Hamiltont Rosberg 3,7 másodperces hátránnyal követte, mögöttük fenyegető tempóban Verstappen következett.
A 15. körben elsőként Sebastian Vettel Ferrarijára kerültek fel a száraz pályára alkalmas abroncsok, a fő mozzanat azonban egy körrel később következett, amikor Verstappen kívülről előzte meg a megingó Rosberget.
Miközben a mezőny nagyja száraz gumikra váltott, egymást követték a pályaelhagyások. A pilótákon rendre az egyes kanyar még vizes felülete fogott ki, körökön belül több korábbi bajnok mellett például az éllovas Hamilton is hibázott a célegyenes utáni fordulóban.
A kerékcserék után az élen állandósulni látszott a Hamilton, Verstappen, Rosberg sorrend, a német azonban féltávnál támadást indított Verstappennel szemben. Nico erőfeszítéseit végül a 38. körben ugyanott koronázta siker, ahol a gumikopásra panaszkodó fiatal kollégája előzte őt a verseny első periódusában.
A listavezetőnek elméleti esélye ugyan lett volna utolérni csapattársát, erről azonban egy váltóhiba miatt végképp le kellett mondania. A hajrában akár Verstappen is közelebb kerülhetett volna a lassuló Rosberghez, akinek csapata olyan rádióüzenettel segített a hiba elhárításában, ami miatt később vizsgálat indult vele szemben.
A leintés után euforikus hangulatban ünneplő Hamilton egymás utáni negyedik sikerének köszönhetően a kettő hét múlva következő Magyar Nagydíjon akár csapattársa elé is vághat a világbajnoki ponttáblázaton.