(...) A kormány a vásárlás, vagy bérlés kérdéskörében a drágább, és offshore-gyanús megoldást választotta. A két lehetőség közül, hogy veszünk, vagy tíz évre bérelünk buszt az utóbbi, a kormány által most támogatott megoldás huszonhárom milliárd forinttal drágább, ebből a különbségből akár 250 vadonatúj csuklós buszt is vásárolhatna a főváros a pótláshoz szükséges 150 darabon felül. A kormányhatározat azt meg sem említi, hogy a támogatás mennyi időre szól, pedig nem mindegy, hogy csak a felújítás három évét támogatják-e, vagy a bérlés esetén optimális 10 évet. (...) Amennyiben a kormány csak a metrófelújítás három évére száll be a finanszírozásba, honnan lesz pénze a fővárosnak a bérlési idő további hét évére? A következő kérdés, ami felvetődik, hogy bérlés esetén, hogy jön képbe a mostanság a kormányzati bűvészcilinderből elővarázsolt magyar buszgyártás támogatása. (...) Legutóbb már Tarlós István is arról beszélt, hogy a 3-as metró felújítása jövő év februárja-márciusa előtt nem indulhat el. Jelen pillanatban még arról sincs döntés, hogy a kormány megfinanszírozza-e a hármas metró felújítását, ha az unió nem teszi.(...) Végezetül adódik a feszítő kérdés, miért hagyja magát és Budapestet állandóan letaposni az a főpolgármester, aki ha csak teheti, azzal páváskodik, hogy választói akaratból neki még a kormánynál is sokkal nagyobb a legitimitása.