Hazalátogat a Forma-1-es Red Bull-istálló a hétvégén, a versenynaptár következő állomása ugyanis az Osztrák Nagydíj. Az energiaital-gyártó cég finanszírozásának köszönhetően 2011-ben újították fel a spielbergi pályát, melynek eredeti neve Österreichring volt, majd 1997 és 2003 között A1-Ringként jegyezték, most pedig Red Bull Ringnek hívják. Az átépített aszfaltcsíkon eddig kettő futamot rendeztek, mindkétszer a pontversenyt jelenleg vezető Nico Rosberg diadalmaskodott, így ő az egyetlen pilóta a mezőnyből, aki nyerni tudott pályafutása során Ausztriában.
A vasárnapi viadal Sebastian Vettel számára egészen biztosan különleges lesz, hiszen aznap tölti be a 29. életévét. A Ferrari német versenyzője teher nélkül készül idei első futamgyőzelmére, ez viszont már nem mondható el csapattársáról, Kimi Räikkönenről. Ahogy az idény ezen szakaszában már megszokhattuk, ezúttal is megindult a pilótakeringő és a találgatások, az egyik fő beszédtémát pedig az olasz istálló finn versenyzője szolgáltatja.
A "Jégember" 2014-ben kezdte meg második periódusát a Ferrarinál, azonban első évében Fernando Alonso, tavaly pedig Vettel csapattársaként kapott ki jócskán a világbajnoki pontverseny tekintetében. A népszerű pilótát a Toyota egykori versenyzője, Allan McNish kritizálta. "Akár tetszik, akár nem, Räikkönen októberben 37 éves lesz, és nem ő a jövő embere. Világbajnok volt, de a legjobb formája már a múlté" – magyarázta a Le Mans-i 24 órás verseny háromszoros győztese. A Ferrari állítólag Carlos Sainz Jr.-t nézte ki a rutinos pilóta helyére, ám a Toro Rosso a héten meghosszabbította 2017 végéig a spanyol tehetség szerződését. A posztra még alkalmas lehetne a Force Indiával több bravúros eredményt előre Sergio Pérez is.
Egyre biztosabbnak tűnik, hogy a Williams brazil alkalmazottja, Felipe Massa búcsút int csapatának, és azt sem zárja ki, hogy az egész sportágnak. Helyét a 2009-es világbajnok Jenson Button vehetné át, akit könnyen kitúrhat autójából a McLaren-Honda 24 éves belga tehetsége, Stoffel Vandoorne.
Ma Ausztriában ismét téma lesz a téli tesztek során már látott glória fejvédő – pontosabban annak második verziója –, melyet egy installációs kör erejéig pályára visz a Ferrari. A szerkezeten több szempontból is változtattak. Egyfelől az új verzió már nem acélból, hanem titániumból készült. Másfelől a glória geometriáján és rögzítésén is módosítottak. Korábban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a glória fejlesztésének felgyorsítása érdekében félretette a Red Bull szélvédős megoldását, a csapat pedig jelezte, leállítja a kapcsolódó munkálatokat.
Az Osztrák Nagydíj szombati időmérő edzése és a vasárnapi futama egyaránt 14.00 órakor kezdődik. Mindkét eseményt az M4 Sport közvetíti.