A tájékoztatás szerint a megbeszélésen Varga Mihály miniszter és Lepsényi István gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkár tájékoztatta Tarlós Istvánt a kormány által elfogadott nemzeti buszgyártási stratégiáról.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter június 10-én jelentette be, hogy a kormány véglegesítette a buszgyártási stratégiát, amely a következő három évben mintegy 30-35 milliárd forintos hazai támogatást igényel, és amely alapján jelentős kapacitás- és munkaerő-bővülés várható az ágazatban.
A kormány hat nagy, buszgyártással foglalkozó cégre épít, és el szeretné érni, hogy mindenhol létrejöjjön az a kapacitás, amely biztosítja a sorozatgyártás lehetőségét. A kormányzati támogatás mellett szükség lesz arra is, hogy a hároméves programban az üzemek hitelfelvétellel részt tudjanak venni a beruházásokban. A kormány célja, hogy három év múlva évente 1000-1200 új autóbuszt gyártsanak Magyarországon, amellyel párhuzamosan több mint ezer új munkahely jöhet létre.
Lázás János a múlt heti kormányülés után elmondta: a kormány nem döntött a budapesti közlekedés kérdéseiről, várják Tarlós István főpolgármestert a kabinet e heti vagy júliusi ülésére. A 3-as metróvonal rekonstrukciója miatt szükséges buszbeszerzés ügye már többször volt a közgyűlés előtt, a legutóbb a május 12-i rendkívüli ülésen Kocsis Máté önkormányzati és rendészeti tanácsnok, VIII. kerületi fideszes polgármester indítványára halasztották el a döntést a képviselők. Kocsis Máté akkor az előterjesztés napirendről levételét a kormány nemzeti buszgyártási stratégiáról szóló döntésével indokolta. Akkor azt mondta, hogy a kormánydöntés fényében szükséges az egyeztetés. Az előterjesztésben új lengyel buszok vásárlását javasolja a városvezetés. A Solaris Urbino 18 típusú buszok darabonként 277 ezer euróba (87,3 millió forint) kerülnek.