Az első kilométerektől kezdődően nyilvánvaló volt, hogy a hosszú egyenesekkel teletűzdelt azerbajdzsáni aszfaltcsík az utóbbi években domináns Mercedes terepe lesz, így nem igazán adott okot meglepetésre az a tény, hogy pénteken és szombaton is messze a mezőny előtt álltak az ezüst nyilak. Pontosabban az időmérő edzésig ez volt a módi az Európa Nagydíj helyszínén, ahol a világbajnoki éllovas Rosberg mögött már nem márkatársa következett, Hamilton ugyanis hibát vétett az időmérő edzés döntő szakaszában.
A rajt előtt még halovány reménye lehetett a jó versenyben bízó közönségnek, akik elsősorban a második rajthelyet Sergio Perez büntetése után „megöröklő” Daniel Ricciardóban vagy a Kanadában remekül startoló Sebastian Vettelben bízhattak. Azért a múlt idő, mert a remény hamar elillant: Rosberg hibátlanul indult, s bár a mezőny szépen eljött, a főbb pozíciókban álló pilóták helyezése nem változott számottevően.
Amint arra számítani lehetett, Rosberg már a futam első periódusában megnyugtató fórt tudott kiautózni. A mindenkinél gyorsabb Mercedest vezető pilóta körönként átlagosan egy másodperccel tudta növelni előnyét a második Ricciardo és az őt hamarosan megelőző Vettel előtt, miközben világbajnok csapattársa a tizedik helyről indulva néhány előzés után lépegetett magasabb pozíciókba.
A több leggyorsabb kört futó Rosberg mögött később a kerékcserék alakították a sorrendet. A legkorábban (már a 6. körben) kiálló Verstappen után hamarosan az élmezőny tagjai következtek, Hamiltonnal és például Perezzel szemben azonban Vettel a csapata javaslata ellenére sem hajtott a depóba. A 21. körben az éllovas Rosberg is új abroncsokat kapott, aki a gyors szervizelést követően közel 20 másodpercnyi előnnyel tért vissza az időközben egy záróvonal átlépése miatt 5 másodperces büntetéssel sújtott Raikkönen elé a pályára. Ricciardo ekkor már a második kerékcseréje okán hajtott a boxba, így az ausztrál átmenetileg visszaesett a középmezőnybe.
Az élen senkitől nem zavartatva, kényelmesen autózó Rosberg mögé kisvártatva Vettel küzdötte fel magát, aki csapattársát előzte meg. A kerékcserék után több előzést bemutató Hamilton a táv felénél beragadt Perez mögé, rádión keresztül beállítási problémára panaszkodott a csapatának, akik azonban a szigorú szabályok miatt nem segíthettek az egyre frusztráltabb bajnoknak.
A verseny ezen szakaszában különösebb történés nélkül körözgetett a mezőny, Rosberg megnyugtató előnnyel vezetett, mögötte a két Ferrari, Vettel és Raikkönen haladtak. A versenyben a finn mögött csekély lemaradással negyedikként haladó Perez ekkor Kimi büntetése miatt dobogósnak érezhette magát, mögötte közel 15 másodperccel lemaradva következett a megfelelő beállításokat jó tízkörnyi „vajúdás” után meglelő Lewis Hamilton.
A versenyről általánosságban elmondható, hogy az új, egyesek szerint merész vonalvezetésű pálya nem igazolta a pilóták félelmeit és a rajongók várakozásait: a futamot feladni kényszerülő versenyzők kivétel nélkül technikai hiba folytán voltak kénytelenek kiállni, baleset vagy vezetői hiba miatt a biztonsági autót ezúttal nem kellett megmutatni a világnak. A viadalt egyetlen kiállással teljesítők jártak jól Bakuban: a kettő kiállást választó Ricciardo nem tudta magát visszaküzdeni a dobogóért csatázók közé.
Ha nem is slusszpoén, de egy lényeges mozzanat azért maradt az Európa Nagydíj végére: Perez az utolsó körben a pályán is megelőzte Raikkönent, így emlékezetesebbé téve szezonbeli második dobogós pozícióját.
A Forma-1-es világbajnoki sorozat kettő hét múlva az Osztrák Nagydíjjal folytatódik.