Az EgyptAir légitársaság Párizsból Kairóba indult MS804-es járata néhány furcsa kanyart tett, majd egyik pillanatról a másikra eltűnt a radarképernyőről nem sokkal azután, hogy belépett az egyiptomi légtérbe. A repülő fedélzetén 66-an utaztak, 56 utas és 10 fős személyzet. Egy mélytengeri kutatóhajó, a John Lethbridge készítette az első felvételeket a Földközi-tenger mélyén, több, mint 3 ezer méter mélységben, több helyszínen fekvő roncsdarabokról. Így nőtt a remény, hogy megtalálják a repülő fekete dobozait, amelyek szokásosan a gép hátsó részében helyezkednek el. A fekete dobozok által rögzített adatok, a pilótafülkében elhangzott beszélgetések felvételei választ adhatnak arra, miért zuhant le az utasszállító. A fekete dobozok egy hónapig adnak le jeleket, a szakértők korábban figyelmeztettek, hogy július 24. tájékán kimerülhetnek az elemeik. Előfordul, hogy néha 30 napnál tovább küldik a jelzéseket.
Az egyiptomi kormány által a kutatásra bérbe vett John Lethbridge egy 1966-ban épült, panamai zászló alatt haladó mélytengeri kutatóhajó, brit névadója készítette 1715-ben az első mini merülő szerkezetet.