Az ügyvivő szerint a magyar kormány oktatáspolitikájának "totális csődjét mutatja", hogy hátat fordít a szakmai javaslatoknak, amikor nagy baj van. Ha tettek is engedményeket a szakmának, rendszerszintű változtatásra nem került sor - jegyezte meg.
Kitért arra, hogy a Nemzeti alaptanterv visszalépést jelent, nem fejleszti a kompetenciákat, a lexikális tudást kultiválja, képtelen a gyermekek 21. századi tudással való felkészítésére. Felidézte: akkora a fejetlenség a rendszerben évek óta, hogy volt olyan iskola, ahol kikapcsolták a gázt, mert az intézményfenntartó nem fizette a számlát. Mint mondta, az esélyegyenlőség nem azt jelenti, hogy "mindenkinek egyformán rossz" legyen.
Kifejtette, az MLP esélyegyenlőséget célzó törvénymódosító javaslata szerint a helyi önkormányzatok működtetnék az iskolákat, a szegényebb önkormányzatok több állami normatívát kapnának, valamint önkéntes társulásokat hozhatnának létre az iskolák működtetésére. Azonban a törvényjavaslat nem jutott át a kulturális bizottságon, az Országgyűlés elé, hogy a képviselők megvitathassák azt - mondta.
A MLP régóta követeli az önálló oktatási minisztériumot, egy kompetens és felelős miniszterrel, az oktatási rendszer decentralizációját, a tanszabadság helyreállítását és az iskolák helyi közösségek kezébe való visszahelyezését - hangsúlyozta a párt ügyvivője.