A BRFK azt írta, hogy a repülőgép az M1-M7-es fővárosból kifelé vezető oldalán, a 10-es kilométernél szállt le. A forgalmat rendőrök irányítják - tették hozzá. A rendőrség később közleményében tudatta: amikor a BRFK járőrei észlelték, hogy a repülőgép alacsonyan száll és folyamatosan ereszkedik, gépjárművükkel mögé álltak és megkülönböztetett jelzéssel megkezdték a forgalom terelését, lassítását. A rendőri intézkedésnek is köszönhetően senki sem sérült meg és anyagi kár sem keletkezett - emelte ki a BRFK.
Vályi Csongor, a budaörsi repülőtér vezetője elmondta: a pilóta és utasa oktatórepülést hajtott végre, amelyre a budaörsi repülőtérről indultak. Az oktató a felszállás után úgy érezte, gyengül a hajtómű, ezért úgy döntött, kényszerleszállást hajt végre az autópályán. A művelet alatt nem sérült meg senki, az autópályán haladó autók és a repülőgép sem - közölte.
Tájékoztatása szerint a pilótáknak azt tanítják: ha a gép még repül, de már nem irányítható, azaz nincs vonóerő, akkor kényszerleszállást kell végrehajtani egy arra alkalmas területen - mondta. Ebben az esetben az autópálya volt a létező legjobb megoldás - fűzte hozzá.

MTI Fotó: Mihádák Zoltán
Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet szóvivője elmondta: az oktatórepülésen a többi között az úgynevezett talajérintéses átstartolást is gyakorolták, és egy felemelkedés után 150-200 méteres magasságnál észlelték, hogy csökken a gép motorteljesítménye. Ezért az oktató átvette a vezetést, de neki sem sikerült megoldania a problémát. Sőt - tette hozzá -, a teljesítmény csökkenése lehetetlenné tette a vízszintes repülést is, ezért kellett leszállniuk a repülőtéren kívül, és az adott magasságból "nem tűnt reális lehetőségnek más hely".
Ismertette: a helyszíni szemlén a szervezet balesetvizsgálói megállapították, hogy a repülőgép fel volt töltve a szükséges üzemanyaggal, tehát az nem fogyott ki. Ugyanakkor - fűzte hozzá - azt is tapasztalták a helyszíni próbán, hogy mintegy 1300-as percenkénti fordulatszámnál üzemanyag-ellátási probléma lép fel. Bajkó Erika közölte: ezért a gépet hangárba viszik, és igazságügyi szakértő jelenlétében bontják meg a motorját.
A köztévé tudósítója a helyszínről arról számolt be, hogy a gépet próbálták beindítani, de lefulladt. A délutáni Híradóban azt mondták: a repülőt nemsokára szétszedik, szárnyait leszedik és trélerrel szállítják el, erről aztán képeket is közölt az MTI:

MTI Fotó: Szigetváry Zsolt

MTI Fotó: Szigetváry Zsolt