Nemanja Nenadić, a TS programigazgatója a sajtótájékoztatón elmondta: a kevesebb költséggel járó kampány oka az, hogy rövid ideig tartott, és hogy a 2014-ben meghozott törvénymódosítás miatt 30 százalékkal kevesebb pénz jutott a kampányra a költségvetésből, valamint hogy az ellenzéki pártok közül sokan nem rendelkeztek elegendő eszközzel egy költséges kampányhoz.
Az egyetlen párt, amely jelentős pénzösszeggel rendelkezett és amely a legnépszerűbb volt azok alapján az előrejelzések alapján, miszerint ő fogja alkotni a hatalmi többséget, az a Szerb Haladó Párt (SNS) volt, de a haladóknak nem volt különösebb okuk arra, hogy sokat költsenek a kampányra, hiszen tisztségviselőik a különböző tevékenységeik miatt így is gyakran szerepeltek a médiában - mondta Nenadić.
A TS programigazgatója elmondta még, hogy az idei választások alkalmával a pártok mintegy 7 millió eurót költöttek a televíziós hirdetésekre, míg 2014-ben 9 millió eurót.
Minden eddigi kampány során a költségek felét a televíziós reklámok képezték. A hirdetőtáblák esetében megfeleződtek a költségek, Belgrádban ugyanis közel fél millió eurót költöttek erre. Az internetes hirdetésekre többet költöttek, mint ahogy a közösségi oldalakon történő és a személyes kapcsolatteremtésre is - mondta Nenadić, aki kiemelte, hogy a pártok szemmel láthatóan kevesebb kampányrendezvényt szerveztek, korábban ez jellemezte a választásokat, viszont továbbra is megmaradt az a gyakorlat, hogy az ilyen rendezvényekre autóbuszokkal szállítják a résztvevőket.
A kampány finanszírozásának átvilágítása rámutatott arra, hogy nagy különbségek voltak a kampányra fordított pénz tekintetében az egyes listák között. Amíg korábban a választási kampányra 5-7 párt költött intenzíven, már 2014-ben az összköltségeknek szinte a felét az SNS adta, 4,3 millió euróval, illetve a televíziós reklámok 45 százalékával.
Az SNS most a becsült költségek 61 százalékát viszi, s csak egy lista kiadásai haladták még meg az egymillió eurót, egy listáé pedig a félmillióhoz közelített – részletezte Nenadić. A nyomtatott sajtóról szólva Nenadić elmondta, hogy az azokban történő hirdetésre jelentősen kevesebbet költöttek, de ezek a költségek sem elhanyagolhatóak, hiszen a felmérések szerint több mint egy millió eurót fordítottak erre a pártok, írja a Tanjug.