Habony Árpád;LOKÁL;

- Mellébeszélnek Habony lapjának ügyében

"Általában olyanok az ehhez hasonló megbízások, hogy ugyan a végrehajtó az ügynökség, ám a jóváhagyó így is a megrendelő marad" - mondta névtelenséget kérő reklámpiaci forrásunk, miután Lázár János kancelláriaminiszter kérdésünkre a csütörtöki Kormányinfón közölte: a Habony Árpádhoz köthető Lokálban megjelent állami reklámokról nem a kormány döntött, mivel azokat reklámügynökségeknek szervezték ki, ők szerződtek a médiumokkal. 

Rogán Antal miniszter ezzel kapcsolatban a minap közölte, a Miniszterelnöki Kabinetiroda nem tudja megmondani, mely orgánumokban mennyi pénzt költenek reklámra, mert nincs ilyen összesítésük, a hirdetéseket az ügynökségek intézik. Szakértőnk szerint "jó esetben" az ügynökségnek tájékoztatnia kell a megrendelőt arról, hol és mennyiért jelennek meg a kifizetett hirdetések. Ugyanakkor az is elképzelhető - folytatta -, hogy a megrendelő a reklám szövegét és vizuális elemeit jóváhagyja, ám az már nem érdekli, hol jelenik meg. "Ez mondjuk a kormányzati hirdetések esetében nehezen elképzelhető..." - tette hozzá.

Alvállalkozóként Mészáros Lőrinc cége, a CLH Hűtés- és Klímatechnikai Kft. is részt vállal az MTK új stadionjának beruházásában - írta az Átlátszó.