A két közlekedési társaság közleményében azt írta, a 3-as metró utasforgalmának 60 százalékát, a kapacitás 45 százalékát tudják buszokkal pótolni, ennél nagyobb, a metró nyomvonalát követő felszíni pótlóbuszos kapacitás nem biztosítható. Emiatt mindenképpen szükség van más eljutási lehetőségek biztosítása is, ez alternatív útvonalakon közlekedő tehermentesítő járatok szervezésével, illetve meglévő járatok sűrítésével, vonaluk meghosszabbításával érhető el.
Ennek szervezése a BKK és a BKV tájékoztatása szerint már folyamatban van, vizsgálják egyebek mellett a 12-es villamos vonalának meghosszabbítását a Lehel térig, valamint az 1-es, a 2-es, a 4-es, a 6-os és a 14-es villamosok sűrűbb indítását, de egyeztetnek arról is, hogy a városon belüli nagyvasúti hálózatot hogyan használják fel.
A társaságok hangsúlyozták, hogy a kerékpáros pótlás csak szezonális jellegű lehet, ráadásul a napi félmilliós utasforgalom mellett ez pusztán elhanyagolható részt vehet át. Hozzátették: a városnak elég sok kerékpárt kellene vásárolnia.
Teljesen nem lehet elkerülni a kisebb kényelmetlenségeket, de a BKK mindent megtesz azért, hogy a metrópótlás a lehető legkevesebb kellemetlenséget okozza majd a fővárosban közlekedőknek - olvasható a közleményben.