Minden idők leghosszabb Forma-1-es szezonja zajlik a maga huszonegy versenyével, így még talán korai négy futamot követően a világbajnoki cím sorsáról beszélni. Ettől függetlenül kijelenthető: a 2014 óta tartó Nico Rosberg-Lewis Hamilton rivalizálás történetében még sosem volt ekkora hátrányban a brit pilóta.
A háromszoros világbajnok lemaradása 43 pont csapattársától, aki ráadásul nagyon elkapta a fonalat, hiszen idén százszázalékos a futamokon, illetve a múlt hétvégi Orosz Nagydíjon elérte élete első Forma-1-es Grand Slamjét (pole pozíció az időmérő edzésen, győzelem a versenyen, leggyorsabb kör, és ő vezetett a viadal összes körén).
Hozzátartozik a történethez, hogy Hamilton hihetetlenül peches volt Szocsiban, illetve előtte Kínában is. Mindkét hétvégén az energia-visszanyerő rendszere romlott el az autónak. Oroszországban megúszta azzal, hogy a 10. helyről kellett rajtolnia, de Sanghajban kénytelen volt a mezőny végéről indulni. Bár múlt vasárnap sikerült felállnia a dobogó második fokára, futam közben vissza kellett vennie a tempóból, mivel a Mercedes figyelmeztette pilótáját, hogy baj van a víznyomással. Hamilton pedig már sokat lefaragott hátrányából Rosberggel szemben, akinek szintén gondjai voltak: túl nagy nyomatékra panaszkodott.
Egyelőre a címvédő nyugodt, a gyenge szereplését a technikai hibákra fogja. "Nem amiatt aggódom, hogy le kell győznöm Nicót – jelentette ki magabiztosan a brit versenyző, aki jól tudja, ez az időszak nagyon kedvező csapattársának. – Előnyben van, hiszen tudja, még ha két rossz hétvégéje lesz, akkor is versenyben marad. Viszont tizenhét futamát tehetem még pokollá."
Az elmúlt években a 2014-es Belga Nagydíj során várhatta látszólag magabiztos előnyből Rosberg a világbajnokság alakulását. Akkor 29 ponttal vezetett, ám utána Hamilton beindult, és könnyedén nyerte meg a szezont.
Az online közösségek körében egyre több összeesküvés-elmélet született arról, hogy a csapatbajnok Mercedes szándékosan szabotálja két alkalmazottja párharcát. Sokak szerint a német istálló ezúttal Rosbergből szeretne világbajnokot faragni. Köztudott, hogy a jelenlegi éllovas sokkal többször veszi ki a részét szabadidejében a fejlesztési munkákból, míg Hamilton járja a világot, és népszerűsíti saját magát és a száguldó cirkuszt. "Figyelmen kívül hagyom azt a csomó idiótát, aki úgy gondolja, ártani akarunk a versenyzőnknek, aki már kétszer volt világbajnok velünk. Sem ő nem hagy cserben minket, sem mi őt" – jelentette ki Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.
Mindenesetre Hamilton kissé pesszimista kijelentéseket tett a szezon hátralévő részére a motor megbízhatóságát illetően. Szerinte még biztosan lesznek technikai problémái. Emellett előbb vagy utóbb valószínűleg egy tízhelyes rajtbüntetésre is számíthat: két kisebb szabálysértésért kapott figyelmeztetést a szezonban, a harmadikért automatikusan jár az említett szankció.