"Ha most kívánhatnék, akkor essen az eső" – reménykedett még szombaton a vasárnapi Magyar Nagydíj futamait illetően a túraautó-világbajnokságban szereplő (WTCC) gyári Honda magyar versenyzője, Michelisz Norbert. A kétszeres privát világbajnok kérése megvalósult, ez azonban se neki, sem pedig közvetlen riválisainak nem hozott szerencsét az első, kaotikus futamon.
A 31 éves pilóta a szombati kvalifikáción a hatodik helyet szerezte meg, míg hondás csapattársai, Robert Huff a harmadik, Tiago Monteiro pedig a negyedik lett. A Zengő Motorsport a Hungaroringen is egyedül Ficza Ferencet indította a versenyeken, Nagy Dániel még nem mutatkozhatott be a WTCC-ben. A fiatal tehetség az utolsó, 17. pozícióban zárt az időmérő edzésen.
A mogyoródi nyitó futamot – melyen megfordítják az első tíz helyezett rajtsorrendjét – Michelisz az ötödik helyről várta. A frissen aszfaltozott pálya alapból is csúszósnak számított, az eső azonban tovább fokozta ezt. Nem tudták a csapatok, hogy melyik a tökéletes gumiválasztási taktika: a gyári Citroënek és Hondák például – teljesen és részben egyaránt – a száraz pályára alkalmas slick gumiabroncsokat is tettek fel. Michelisz versenygépén például elől slick, hátul pedig esőgumik voltak.
A hatvankilenc évesen, szombaton elhunyt Ferjáncz Attila raliversenyzőre való megemlékezés után a mezőny kétszer is elment felvezető körre a csapadék miatt, Michelisz alatt azonban elfüstölt a Hondája. A célegyenesnél helyet foglaló rajongók döbbenten konstatálták, hogy a magyar pilóta nem áll fel a rajtrácsra. "Próbáltam felvenni a kapcsolatot a csapatommal, azonban a poroltó megtette a hatását, és a rádió nem működött – magyarázta a futamot követő sajtótájékoztatón Michelisz. – Azt akartam elmondani nekik, hogy valószínűleg a turbó romlott el."
A hazai sztár kiesése ellenére volt hazai hőse a 14 körös futamnak. Ficza Ferenc – akinek az autóján csak esőgumik voltak – sorra előzte meg a rossz taktikát választó pilótákat. A mezőnyből a legjobb Honda motort használóként egy kilencedik helyet, ezzel két pontot szerzett a Zengő Motorsportnak. "Hihetetlen, a királyokkal küzdhettem" – próbált felocsúdni a sajtótájékoztatón Ficza, aki év elején arra számított, hogy első WTCC-pontjait majd jövőre szerezheti meg. A versenyen a citroënes Sébastien Loeb Racing kettős sikert könyvelhetett el: a marokkói Mehdi Bennani rajt-cél győzelmet aratott a brit Tom Chiltont megelőzve.
A fő futamra turbót cseréltek – mellyel már a határidő lejárta előtt 15 perccel végeztek – Michelisz autójában, ezért a mezőny végéről, Ficza mögül kellett rajtolnia. A gyári Honda versenyzője a sikertelen első verseny után nagyon akart bizonyítani a hazai közönségnek, rengeteget előzött, ám többször megingott alatta a csúszós pályán az autója. A 7. körben már a pontot érő 10. helyen haladt, a hajrában pedig már az 5. pozícióért harcolt, azonban újabb hihetetlen balszerencse érte: kitört a bal hátsó kereke. Michelisz bár be tudta fejezni a futamot, de csak egy egységet szerzett a 10. helyen beérve. Ficza a 14. pozícióban zárt, ezzel elérte a hétvége előtt megfogalmazott célját, melyet a Népszavával is megosztott: mindkét futamot befejezte, ráadásul karcmentes kocsival. A második versenyen a bajnokságot vezető José María López diadalmaskodott citroënes csapattársa, Yvan Muller előtt.
A WTCC következő futamait Marokkóban rendezik május 8-án.