A kiemelt állami beruházás 10 milliárdos tételként szerepel az uniós projektlistán. Tarlós István bízik abban, hogy ez az összeg elég is lesz. Ha mégsem, akkor a 90 milliárdos EIB-hitelkeretből, illetve a Főgáz-részvények eladásából maradt 30 milliárdból egészítenék ki. A 10 milliárdba a partfal védelme mellett új közterek kialakítása, kerékpárút, nyilvános illemhelyek és a parkosítás fér bele. A drágább mobilgát-szerkezetet választották, ami csaknem láthatatlan lesz a száraz napokban, mivel nemcsak a támfalakat, hanem az oszlopokat is kiveszik, és alsó pereme sem lesz a gátnak. Kifejezetten az ott élők kérésére döntöttek emellett – tette hozzá a főpolgármester.
A kivitelezői tendert augusztusban írják ki, és novemberben már meg is kezdenék a munkát. Az ütemterv szerint jövő augusztusra végeznek a munka negyedével, egy év múlva a 75 százalékával. A teljes műszaki átadás tervezett időpontja 2019 januárja. A Római-part lezárása a kivitelezőtől függ majd, de a partot várhatóan szakaszosan zárják csak le.
A teljes cikket itt olvashatja!