Budapest;közlekedés;Tarlós István;Vitézy Dávid;kerékpárosok;

FOTÓ: SZALMÁS PÉTER

- Tarlós lehordta Vitézyt

Budapesten a következő években is folytatódnak a kerékpáros fejlesztések, ugyanakkor a "minimális rend" biztosítása érdekében a biciklis közlekedésben az arányosságra és az ésszerűségre törekszenek, ami "részleges tiltásokat" eredményezhet.

A főváros folytatja a kerékpáros fejlesztéseket, 2019-ig további 29 projektet fog megvalósítani, a 2010 és 2015 között már elkészült 37 mellett - mondta a pénteki Budapestinfón Tarlós István, főpolgármester. Vitézy Dávidra utalva úgy fogalmazott: "nem egy mindenhonnan elcsapott, sértődött, bezárt múzeumot kegyelemből igazgató közgazdász fogja meghatározni minden felelősség nélkül a diszkógömbös, Tütü nevű nightklubból Budapest közlekedésfejlesztését". A főpolgármester megemlítette, hogy a BKK volt vezérigazgatóját annak idején nem is ő akarta kinevezni, és nem is ő akarta elküldeni 2014-ben, de ő kérte, hogy mindenképpen kapjon állást. Vitézy előbb elkerült a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba, "mély csend övezi ottani tevékenységét, és azt, miért nem maradhatott ott. Majd a legnagyobb csendben átkerült az emberi erőforrások minisztériumához, múzeumigazgatónak, majd főigazgatónak nevezték ki, majd a múzeumot két évre bezárták".

Szivárgó ,,utasítás"

A főpolgármester beszélt arról is, hogy a kerékpárosügyben több történt, mint kiszivárogtatás, a Városházáról - már nem először - munkaközi anyagokat lopnak ki és értelmeznek át, heccelve a közvéleményt. Hangsúlyozta, hogy a vezető értekezleten abban maradtak, hogy vizsgálat után visszatérnek a témakörre, semmilyen döntést nem hoztak meg. Az erről szóló emlékeztetőre hibásan az "utasítás" kifejezést használták.

"Megnyugtatnám a szelíd, nem agresszív és nem ultraliberális kerékpárosokat, hogy a fejlesztések folytatódnak, de a kerékpárosok érdeke is, hogy legyen egy minimális rend" - jelentette ki. A főpolgármester nem támogatja azt a törekvést, hogy ne minősüljön szabálysértésnek, ha a kerékpárosok áthajtanak a piroson. Az egyirányú utcák szembe forgalmú kerékpározhatóságával kapcsolatban úgy fogalmazott: nem érti, miért volna Isten ellen való vétek azt áttekinteni, hiszen bármilyen járművel szembe haladni a forgalommal nem egészen kézenfekvő. "Azt sem tudom elfogadni, hogy a kerékpárosokra semmilyen szabály ne vonatkozzon" - jegyezte meg.

Agglomeráció

Az agglomerációs közlekedés állami visszavétele kapcsán a főpolgármester azt mondta: a kormány az utolsó fillérig ki fogja fizetni a költségeket a főváros számára, erről már tavaly decemberben megállapodott a miniszterelnökkel, és erről kormányhatározat is született.

M1-M7-es csomópont

Tarlós István bejelentette, hogy elkészült az M1-M7-es autópályák bevezető szakaszán a kétszintes csomópont, amelynek építése 2014 augusztusában kezdődött. Az átadás jövő hétfőn lesz. A kivitelezés során kiváltották a közművezetékeket, megújult a közvilágítás, elkészült az akadálymentes gyalogos és kerékpáros aluljáró és a zajvédő fal.

"Tisztelt miniszterelnök úr! Bizonyára ön is emlékszik a 2003-ban szintén a Kereszténydemokrata Internacionálé (CDI) meghívására tett lisszaboni látogatására. Azon a találkozón az ön kezdeményezésére határozatban ítélték el Magyarországot, melynek kapcsán ön nyílt levélben fordult az MSZP akkori elnökéhez, hogy járjon közbe a kormánynál az aggasztó problémák rendezése miatt.