Tisztelt Miniszterelnök Úr!
Tudjuk, hogy Ön Budapestre irodalmi kérdésként tekint. Az elmúlt hónapokban azonban számos olyan kérdés vetődött fel a főváros fejlesztésével, működtetésével kapcsolatban, amelyek messze túlmutatnak az irodalmi kategórián.
Budapest az ország motorja, a fővárosiak naponta 18 milliárd forintnyi adót fizetnek be az államkasszába, elősegítve ezzel a vidéki Magyarország fejlesztését is. Mi, budapestiek ezért joggal várjuk el, hogy Ön megnyugtató választ adjon a fővárost érintő legfontosabb kérdésekre!
1. Mi lesz a fővárosi agglomerációs közlekedés sorsa? Hiába vállalták Önök, hogy átveszik ezt a feladatot a fővárostól, ha annak értékét a mai napig sem hajlandóak kifizetni. Önök ugyanúgy tudják, mint mi, hogy az Önök által ígért havi 500 millió forint legfeljebb csak a fele az agglomerációs közlekedés árának. Mikor fejeződik be a hitegetés a közlekedés hosszútávú finanszírozásáról?
2. Miből újulhat meg az M3-as metró? Budapest legforgalmasabb metróvonala kritikus állapotban van, rekonstrukciója nem tűr halasztást. Noha Tarlós István főpolgármester a felújítás kezdetét időn őszre ígérte, egyelőre azt sem tudjuk, miből fizetjük ki a felújítást, a kormány milyen szerepet vállal a beruházás finanszírozásában. A budapestiek joggal várják el, hogy legalább 40 évente, amikor szükséges a felújítás, visszakapjuk a szükséges pénzt.
3. Az Ön kormánya miért akarja magára zárni a Budai Várat? A Vár mindeddig a budapestieké és az ide látogató vendégeinké volt. A kormányzat urizáló odaköltöztetésével Önök kizárják innen az embereket, nem beszélve arról, hogy a költözés több százmilliárdos költségéből rendbe lehetne tenni számos kórházat és iskolát. Miért nem érdekli Önt és kormányát az egészségügyben és oktatásban dolgozók katasztrofális helyzete?
4. Miért ragaszkodnak minden áron a Városliget tönkretételéhez? A budapestiek döntő többsége, a szakma és a civilek egyaránt elutasítják a Liget beépítését. A főváros vezetése is a Nyugati pályaudvar mögötti rozsdaövezetben látja jó helyen a tervezett Múzeumi Negyedet, Önök mégis kitartanak Budapest két évszázados közparkjának szétrombolása mellett.
5. Miért akarják lebontani a Déli pályaudvart? A Kelenföld vasútállomás jelenlegi formájában nem alkalmas a Déli kiváltására, a főváros közlekedési kapcsolatai a pályaudvar megtartását indokolják. Az Önök által tervezett kereskedelmi beruházások és közpark megvalósítható a pályaudvar vasúti funkcióinak csökkentésével, a Déli lebontása nélkül is.
6. Miért a budapestiekkel fizettetik meg a vidéki hulladékgazdálkodás veszteségeit? A fővárosiak szemétdíj befizetésének államosításával újabb ötmilliárd forintot vonnak el Budapesttől, ezt az összeget eddig a város takarítására költöttük. A mániákus államosítás újabb fejezetével Budapest sokkal koszosabb lesz, mint eddig volt.
Mi, budapestiek azt várjuk, hogy Ön és a kormánya becsülje meg az ország fővárosát! Tartsa tiszteletben a budapesti emberek által elvégzett munkát, a főváros értékeit! Adják meg az ország fővárosának azt, ami jár és ne tegyék tönkre pótolhatatlan értékeinket! Írásban várom válaszát!
Budapest, 2016. április 7.
Üdvözlettel:
Horváth Csaba,
a Fővárosi Közgyűlés MSZP-s képviselői nevében