Már januárban felrázta a magyar motorsport világát, hogy a kétszeres privát világbajnok Michelisz Norbert átigazolt a túraautó-világbajnokságban (WTCC) szereplő gyári Hondához. A 31 éves versenyző korábban lapunknak elmondta, nagyon örült annak, hogy egykori csapatából, a Zengő Motorsportból magával vihette versenymérnökét, Bári Gergőt, utólag azonban kiderült: korai volt a lelkesedése. Annak érdekében, hogy ne alakuljon ki "klikkesedés" az istállón belül, Gabriele Tarquini korábbi versenymérnöke, az olasz Andrea Cisotti foglalkozik majd Michelisszel, míg Bárinak a csapattárssal, a portugál Thiago Monteiróval kell együttműködnie. A gyári Honda harmadik tagja a 2012-es szezon brit világbajnoka, Robert Huff.
A szezonnyitó Francia Nagydíjat ezen a hétvégén rendezik, ezúttal azonban nem csak Micheliszért szoríthatunk. Hosszas találgatás előzte meg a Zengő Motorsport pilótáinak kilétét. Sőt, sokáig arról volt szó, hogy a magyar együttes tavalyhoz hasonlóan egy versenyzővel indul, azonban a svéd NIKA Racingtől sikerült szereznie egy Honda Civicet. Ezzel 2012 után indítanak két pilótát Zengőék: akkor Michelisz társa Wéber Gábor volt.
Zengő Zoltán csapatmenedzser választása az istálló Junior Teamjének két fiataljára eset. Egyikük az a 19 éves Ficza Ferenc, akinek az édesapja (idősebb Ficza Ferenc) tizenegy bajnoki címet szerzett a túraautós és GT-bajnokságokban. A szekszárdi születésű tehetség már öt évesen elkezdett gokartozni, 2005-ben és 2006-ban meg is nyerte a Kadet 60-as géposztályt, 2007-ben pedig a Rotax Mini Max kategóriában lett összetett 3. helyezett. 2010-ben már a Suzuki Kupában indult, és bajnok is lett. Ekkor még csak 14 éves volt, amivel minden idők legfiatalabb magyar bajnokának számít a mai napig. Két évvel később a túraautó Európa-bajnokságba (ETCC) is belekóstolt egy Alfa Romeo 156 WTCC-vel. Első Eb-futamán 3. lett Monzában. 2013-tól a SEAT León Európa-kupában versenyzett, amit egy évvel később majdnem meg is nyert, 2015-ben pedig futamgyőzelmet szerzett a hungaroringi ETCC-futamon.
A másik WTCC-újonc a 18. születésnapját még csak idén, április 9-én ünneplő Nagy Dániel. A budapesti tehetség sportos családból származik: édesapja és édesanyja is versenyzett korábban, testvére pedig a vízilabda-válogatott kapusa, Nagy Viktor. A „kisebbik Nagy” két bajnoki címet (2013, 2015) szerzett az RCM Suzuki Kupában. Tavaly pedig egy általa még sosem vezetett SEAT-tal márkán belül a legjobb eredményt érte el a Red Bull Ringen rendezett TCR-futamon. Így összesen három magyar indul a WTCC-ben, egyedül a franciák – akik négyen vannak – képviselik többen hazájukat. Nagy viszont nem biztos, hogy rajthoz áll a hétvégén, mivel még nem készült el teljesen az autója.
A Zengő Motorsport kifejtette, hogy bár nehéz Michelisz helyére érkezni, nem az ő utódait kereste, hanem új egyéniségeket. „Szeretnénk, ha most nem megfelelni akarnának, hanem magukhoz képest a legtöbbet fejlődni. Ne hasonlítsuk őket senkihez – fogalmazott a magyar csapat. – Michelisz már a dobogóért kell, hogy harcoljon a ’jedik’ között. A mi ’padavanjaink’ persze velünk együtt álmodhatnak a sikerről. Elég, ha tudják, hogy átjárja őket az erő."
Első verseny: 2005 (2014 óta Paul Ricard-ban)
Legtöbb győzelem: Jörg Müller (német), Alain Menu (svájci), Augusto Farfus (brazil), José María López (argentin) 2-2
Pálya hossza: 3,841 méter
Körök száma: 16 (első futam), 17 (második)
Körrekord (versenyen): José María López (argentin, Citroën) 1:31.148 (2015)
Tavalyi győztesek: Sébastien Loeb (francia, Citroën) az első futamon, José María López (argentin, Citroën) a másodikon
A magyar csapat nem vásárolta meg a 2016-os fejlesztéseket. Egyrészt azért, mert nagyon drágák, másrészt Michelisz távozásával több tervező és szerelő is elment az istállótól, ezért ebben az évben a cél a tanulás. A pontszerzés így egyelőre még bravúrnak számítana. Korábban megszoktuk, hogy piros-feketében pompázik Zengőék Hondája, azonban idén ez is változik. Az alakulat húsvét hétfőn közzétett egy fotót az autó egyik részletéről, mely fehér, fekete, ezüst, és neonzöld színekben tündököl.
Gyári csapatok
Lada: Gabriele Tarquini (olasz), Hugo Valente (francia), Nick Catsburg (holland)
Honda: Michelisz Norbert (magyar), Robert Huff (brit), Tiago Monteiro (portugál)
Citroën: José María López (argentin), Yvan Muller (francia)
Volvo: Fredrik Ekblom (svéd), Thed Björk (svéd)
Privát csapatok
Sébastien Loeb Racing: Tom Chilton (brit), Grégoire Demoustier (francia), Mehdi Bennani (marokkó)
ROAL Motorsport: Tom Coronel (holland)
Campos Racing: John Filippi (francia), a másik pilóta kiléte lapzártánkig ismeretlen volt
Münnich Motorsport: René Münnich (német)
NIKA Racing: John Bryant-Meisner (svéd)
Zengő Motorsport: Ficza Ferenc (magyar), Nagy Dániel (magyar)
A Francia Nagydíj időmérő edzése szombaton 15.00 órakor (Tv: Eurosport 2) kezdődik, az első futam vasárnap 12.15 órakor (Tv: Eurosport 1, M4 Sport), míg a második 17.15 órakor (Tv: Eurosport 1) rajtol.