repülőgép;ülések;légzsák;

- Állóhelyeket vezetne be a a Ryanair

Hamarosan megváltozhatnak a repülőgépek turistaosztályán a székek, több koncepció is született már három helyett kettő és fél székes sorra, illetve biztonságos álló helyzetet biztosító székre is - írta Flightglobal szaklap.

A walesi székhelyű Rebel Aero egy olyan konfigurációt fejlesztett ki, amely nem csak ülő, de álló pozíciót is lehetővé tesz becsatolt helyzetben. A koncepció lényege, hogy az ülőlap - akár csak a légiutas-kísérők székein - felhajtható, és az utasok nem egy keresztirányú, hanem egy a hátukat is rögzítő, úgynevezett hárompontos biztonsági övvel csatolhatják be magukat.

A cég vezetője a szaklapnak azt mondta, ezt az övfajtát az Asiana Airlines 2013 júliusi, San Franciscó-i balesete után kezdték alkalmazni, mivel abban a balesetben sokan a spirális mozgás miatt sérültek meg, a keresztirányú öv ez ellen nem véd, emellett szerintük így annak is kisebb az esélye, hogy az utas lefejeli, vagy nekiütközik az előtte ülő székének. A cég várakozásai szerint hónapokon belül megkaphatják székükre a tanúsítványokat és egy éven belül már kereskedelmi járaton is bevezethetik.

Az Asiana Airlines 214-es járata 2013 júliusában a megközelítés utolsó fázisában alacsonyabban szállt, mint kellett volna, ezért a földet érés előtt a Boeing 777-es farka a futópálya végén lévő kőfalba csapódott, a gép átperdült, kigyulladt és a futópálya mellett állt meg. A gépen 307-en utaztak, a balesetben hárman haltak meg.

Korábban Michael O'Leary, az ír Ryanair diszkont légitársaság vezérigazgatója nyilatkozott arról, hogy gépein állóhelyeket vezetnének be, hogy minél több utast a fedélzetre tudjanak vinni.

A német SII a széksort variálná meg, amely keskenytörzsű gépeknél általában három, szélestörzsűeknél elhelyezéstől függően három, vagy négy egymás mellett lévő, egybeépített széksorból áll. A cég a szélestörzsű gépek hátsó soraiba fejlesztett ki egy két és fél székből álló konfigurációt, amelyet vagy kisgyerekkel utazóknak, vagy túlsúlyos utasoknak ajánlanak. Ez az elképzelés azonban egyelőre koncepció szintjén létezik a Flightglobalnak nyilatkozó cégvezetők szerint.

Légzsákot kapnának a business- és az első osztályon utazók
A stuttgarti Recaro cég olyan prémium repülőgépülés tervét szabadalmaztatta, amely légzsákkal nyújtana védelmet egy ütközés esetén. A légzsák a business- vagy az első osztályon utazó utas előtt lévő ülés háttámlájából nyílna ki. Ezzel minimálisra csökkentené a sérülés esélyét olyan esetekben, amikor a repülőgép a becsapódáskor nem semmisül meg teljesen.
A szabadalmi leírásban az is szerepel, hogy a légzsák két részből állna: egy kisebb vastagságú fejrészből és vastagabb vállrészből.
A terv könnyen valóssággá válhat, hiszen a Recaro már eddig is tervezett üléseket az Air France-nak, az ausztrál Qantasnak és az amerikai JetBlue-nak. A német vállalat emellett olyan autógyáraknak dolgozik, mint az Aston Martin, a Ferrari és a Lamborghini, de a Manchester United és a Real Madrid kispadján is ők tervezték a székeket – írja a Daily Mail.
origo

Kiterjedt razziákat folytatott a pakisztáni rendőrség azt követően, hogy húsvét hétfőn az iszlám szélsőséges tálibok merényletet hajtottak végre a nagyvárosban, Lahorban egy parkban.