GVH;megtévesztés;gyógyszerreklám;

Illusztráció/Thinkstock

- Miféle gyorsaság? - Bírság megtévesztő gyógyszerreklám miatt

10 millió forint bírságot kapott a SAGER Pharma Szolgáltató Kft., a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a cég valótlanul sugallta, hogy a vény nélkül kapható gyógyszer azonnal hat - közölte a hatóság.

A társaság 2015 januárja és júniusa között a Seractil Dolo 300 mg elnevezésű terméket nem az alkalmazási előírás alapján reklámozta, az azonnal működésbe lép szlogen azt üzente, hogy a termék azonnal hatni kezd, így nagyon gyorsan várható a fájdalomcsökkentő hatás.  Ugyanakkor a gyógyszer forgalomba hozatali engedélyét kibocsátó Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) álláspontja szerint a filmtabletta bevételét követően a gyógyszernek előbb fel kell szívódnia, és a hatás csak ezután várható, és nem azonnal.  

A GVH súlyosbító körülményként értékelte többek között, hogy a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott. A büntetés mértékét enyhítette azonban, hogy a reklámeszközök nem csak jogsértő üzenetet tartalmaztak, és az érintett termékből a SAGER Pharmának csekély árbevétele származott. A hatóság közleményében felhívta a figyelmet, hogy gyógyszerek reklámozása akkor jogszerű, ha a terméket az engedélyezett alkalmazási előírás szerint mutatják be, így nem az állítás valóságtartalma bír elsődleges jelentőséggel.

Nagy Márton, az MNB alelnöke mondta el szerdán Budapesten egy háttérbeszélgetésen, hogy meglepetést akart okozni a monetáris tanács azzal, hogy most kezdte el a kamatcsökkentési ciklust.