Forma-1;Ausztrál Nagydíj;Rosberg;

- F1 idénynyitó - Alonso elszállt, Rosberg nyert

Nico Rosberg nyerte meg a Forma-1 idénynyitóját, az Ausztrál Nagydíjat csapattársa, Lewis Hamilton előtt. Pedig a két pilótát rendesen lerajtolták a Ferrari versenyzői, azonban egy óriási balesetet követő piros zászlós szakasz megkavarta az esélyeket.

Bár meglepetésekkel indult az Ausztrál Nagydíj tegnapi futama, végül egy "szokásos" kettős Mercedes-sikerrel zárult a Forma-1 idei első versenye. A szombati időmérő edzésen Lewis Hamilton szerezte meg a pole pozíciót csapattársa előtt, míg a második sorból a két Ferrari rajtolhatott Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen sorrendben. A rajtot az olasz istálló versenyzői kapták el a legjobban, hiszen rögtön az élre kerültek, megelőzve Rosberget. A Mercedes 31 éves brit sztárja egészen a 6. helyig csúszott vissza.

A 17. körben egy óriási baleset megkavarta a mezőnyt. A Haas mexikói pilótáját, Esteban Gutiérrezt próbálta megelőzni a McLaren-Honda kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso. A spanyol pilóta autója azonban felfutott a riválisáéra, majd miután többször megfordult a levegőben a gumifalba csapódott. A bukást követően alig maradt valami a Hondából, azonban mindkét versenyző hamar, segítség nélkül ki tudott mászni az autójából. "Igyekeztem minél gyorsabban kiszállni, mert tudtam, hogy édesanyám nézi a futamot a televízióban – mesélte a nagydíjat követően Alonso, aki a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) adatai szerint jó harminc méterrel később lépett a fékre, mint Gutiérrez. – Most jól vagyok, a térdem kicsit fáj, lehet, hogy később rosszabb lesz. Furcsa volt, az autóban minden lassabbnak tűnik, mint kívülről, csak az eget, aztán a földet, majd megint az eget láttam. Fogalmam sem volt, merre repülök." A FIA versenybalesetnek minősített az esetet, így nem büntették meg a pilótákat.

Megbukott az edzésreform
Már a következő versenyhétvégétől visszatér a korábbi lebonyolítási rendszere a kvalifikációnak. A csapatfőnökök tegnap délelőtt egyhangúan döntöttek az új szisztéma eltörléséről. "A Forma-1 Bizottságnak még formálisan is támogatnia kell a húzást, de szeretném látni, hogy ki lépne fel támogatólag az új időmérő edzés védelmében" – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. Az Ausztráliában debütáló és megbukó reform szerint bizonyos idő elteltével 90 másodpercenként estek ki egyesével a pilóták. A gyakorlatban az volt a gond, hogy a legtöbben inkább a futamra spóroltak a gumikkal, minthogy pár pozíciót nyerjenek. A harmadik szakasz utolsó két percére már senki sem gurult ki a pályára, unalomba fulladt az időmérő edzés.

A bukás miatt rengeteg törmelék került a pályára, így piros zászlóval megszakították a versenyt, és a pilóták behajtottak a bokszutcába, ahol kereket is cserélhettek. Vettel és a Ferrari itt követte el azt a hibát, ami utólag visszanézve a győzelmükbe, de legalább a második helyükbe került: nem tették fel a Mercedes által preferált közepesen kemény keverékű abroncsokat. Pár perccel később a mezőny kigurult a pályára a biztonsági autó kíséretében, mely a 20. körig maradt bent. Nem sokkal később Räikkönen kénytelen volt feladni a versenyt, mivel füstölni, majd pedig lángolni kezdett az autója.

A folytatásban megmaradt az élen a Rosberg, Hamilton, Vettel sorrend, igaz, utóbbi kettő igencsak közel került egymáshoz a hajrában, de a Ferrari németje kicsit elhagyta a pályát az utolsó előtti körben, miután túl mélyet fékezett. Rosberg másodjára nyert Ausztráliában, összességében pedig a 15. diadalát aratta, mellyel beérte az örökranglistán Jenson Buttont. Mivel a 30 éves német pilóta a 2015-ös szezon utolsó három versenyét is megnyerte, így már zsinórba a negyedik sikerét könyvelte el. Az első Forma-1-es nagydíját teljesítő Haas is elégedett lehetett a hétvégével, hiszen Romain Grosjean rögtön egy 6. hellyel hívta fel magára a figyelmet.

Az Ausztrál Nagydíj végeredménye
1. Nico Rosberg (német, Mercedes) 1:48.15.565 óra
2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) +8.606 másodperc hátrány
3. Sebastian Vettel (német, Ferrari) +9.643
4. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) +34.330
5. Felipe Massa (brazil, Williams) +58.979
6. Romain Grosjean (francia, Haas) +1:12.081 perc hátrány
7. Nico Hülkenberg (német, Force India) +1:14.199
8. Valtteri Bottas (finn, Williams) +1:15.153
9. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Toro Rosso) +1:15.680
10. Max Verstappen (holland, Toro Rosso) +1:16.833


A száguldó cirkusz következő állomása a Bahreini Nagydíj lesz, melyet április 3-án rendeznek.

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság 2017 szeptemberében, limai ülésén dönt arról, melyik ország kapja meg a 2024-es olimpiai játékok rendezési jogát. Budapest is a kalapban van, a magyar főváros Los Angelesszel, Rómával és Párizzsal versenghet a rendezésért. Azt vizsgáltuk, lehet-e reális esélye a magyar pályázatnak, mi szólhat mellette és ellene.