kormány;RTL;Simicska;

Népszava fotó

- Cáfolja a kormány, hogy újabb Simicska-szivatásra készülne

A Fidesz-kormány egyszer már - a végül kudarcos reklámadóval - megpróbálta padlóra küldeni az RTL Klubot, ám a Népszabadság úgy értesült, a vereség nem szegte kedvüket: elkészült a második csodafegyver, amit elsősorban a már reklámokkal így is alaposan megtámogatott, a kormányközelbe került TV2 kedvéért vetnének be.  A  háborúban a Class FM és az Index is sérülést szenvedne, ez is része a tervnek - így a lap. 

A Népszabadság több kormányzati és ­piaci forrásból úgy értesült, hogy a reklámadó 2014-es kivetése után a Fidesz vezetősége a tévék, rádiók, nyomtatott lapok, internetes portálok reklámfelületeit értékesítő kereskedőházak működését szabályozná testre szabott törvénnyel. Úgy tudják, a törvénytervezet megtiltaná, hogy egy médiavállalat tulajdonosa kereskedőházakat (sales house) is működtessen, azaz sem közvetlenül, sem kapcsolt vállalkozásokon keresztül nem lehetne érdekelt a reklámból származó bevételeket hozó kereskedőházakban.

A 24.hu később azonban azt írta: A Kormányzati Tájékoztatási Központ közleménye szerint a reklámfelületeket értékesítő kereskedőházakról szóló törvényjavaslatot sem a közigazgatási államtitkári értekezlet, sem a kormány nem készített elő és nem tárgyalt. Így a Népszabadságban megjelent hír alaptalan.

Tovább csökkent az influenzaszerű megbetegedések száma: az Országos Epidemiológiai Központ (OEK) legfrissebb összesített adatai szerint az országban március 7. és 13. között az előző hetinél 35 százalékkal kevesebb, 23 600 beteg fordult orvoshoz influenzaszerű tünetekkel.