- Hiába panaszkodtak az ügyfelek

Az elszámolással kapcsolatban a jegybank, mint felügyeleti hatóság, 124 millió forint bírságot szabott ki 2015-ben. A leggyakoribb jogsértésnek a helytelen panaszkezelés volt, amit a tájékoztatás hiánya, majd a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat, vagyis a félretájékoztatás követett – mondta el Freisleben Vimos.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) fogyasztóvédelmi igazgatója csütörtöki sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy emellett előfordultak szabálytalan közzétételek, a banktitok megsértése, a díjak nem megfelelő felszámítása, az időszakos tájékoztatás és az ellenőrizhetőség hiánya is. Az MNB ugyancsak tegnap megjelent Pénzügyi fogyasztóvédelmi jelentéséből kiderül, hogy a jegybank 2015 első negyedévétől 321 pénzügyi intézménynél indított úgynevezett témavizsgálatot az elszámolás, a forintosítás és a szerződésmódosulások lebonyolításának ellenőrzésére. A banki elszámolással kapcsolatos megkeresések száma tavaly sohasem látott mértéket ért el: több, mint 30 ezer bejelentés érkezett, amiből csupán 1-2 százalékban adtak igazat az ügyfeleknek.

A törvény szerint az önkormányzatokkal szemben csak adósságrendezési eljárást lehet kezdeményezni, nem pedig felszámolást - nyilatkozta lapunknak Vajda László.