reklám;Rogán Antal;csók;Magyar Reklámszövetség;magyar reformok;

- A Fidesznél is működhetnek a reformok

Ingyen adta át az "A magyar reformok működnek" kampány elemeit a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda a Fidesznek. 

A nulla forintos szerződés lehetővé teszi, hogy továbbiakban a párt is bármely szokásos reklámfelületen felhasználhassa a kampány elemeit. A kabinet eredményeit sulykoló kampányra 600 millió forintot költöttek tavaly. A kidolgozásban résztvevő Lounge Design Kft.-t és a Rogán szomszédjához, Csetényi Csabához köthető HG360 Reklámügynökség Kft.-t hirdetmény nélküli közbeszerzésen választották ki.

A reformokról szóló kampány csak pár hónapig futott, a szlogen azonban korántsem tűnt el a kormányzati lépésekkel kapcsolatos reklámokból: a kormány például március elején a bankokat is arra kötelezte, hogy ők is ezzel a szlogennel reklámozzák a CSOK-hoz kapcsolódó szolgáltatásaikat, a saját pénzükön. Sőt, egy Rogán által jegyzett kormányrendelet azt is meghatározta, hogy a pénzintézetek milyen módon reklámozzák a kormányintézkedést, mekkora és milyen típusú „Magyar reformok működnek” logót használhatnak. A Magyar Reklámszövetség tiltakozott a szabályozás ellen, mert szerintük aggályos, hogy a kormány ilyen mélységig belenyúl a banki szektor hirdetéseibe. A kabinet szerint ugyanakkor mindez teljesen rendben van, mert a pénzintézetek keresnek is a CSOK-on, a reklámszövetség pedig felszólalásával nem az emberek, hanem a bankok érdekeit képviseli.

Az intézkedés akár többletköltséget is hozhat a reklámozónak, mivel a médiatulajdonosoknak joga van úgynevezett második hirdetői felárat kérni, ha egy hirdetőn kívüli másik termék vagy szolgáltatás is megjelenik a hirdetésben. Ezzel a befizetett reklámadó mértéke is nőhet, amelyből tavaly mintegy hatmilliárd forintot szedtek be - írta a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (NAV) kapott adatokra hivatkozva a Világgazdaság. A kormány az idén 10,9 milliárd forint bevételt tervez a reklámadóból. 2014-ben még 3,27 milliárd forint bevétel keletkezett, ám mivel a jogszabály 2014 júliusában lépett életbe, 2015 volt az első teljes év. A reklámadó idő közben rengeteget változott. Részben uniós nyomásra szűnt meg például "az RTL Klubra szabott" egysávos rendszer, amely szerint 500 millió forintos reklámbevételig nulla volt az adókulcs, az e fölötti rész után pedig negyven százalék. Tavaly eltörölték a sávokat, és százmillió forint fölötti reklámbevétel után egységesen 5,3 százalék lett az adó. A befolyó összeg két forrásból érkezik a költségvetésbe: a reklámközzétevőktől, amik jellemzően a médiavállalkozások, illetve bizonyos esetekben a reklámot megrendelők is fizetnek adót.

Elnapolták a TV2 perét
Június elsejére napolták el annak a pernek az első tárgyalását, amelyet a Simicska Lajos üzlettársa, Fonyó Károly Megapolis Media Zrt.-je indított, azért, hogy helyezzék hatályon kívül azt a cégbírósági bejegyzést, amely szerint a TV2 Media Csoport Kft. tulajdonosa Andy Vajna Magyar Broadcasting Co. Kft.-je - mondta Óvári Győző. A Megapolis ügyvédje lapunknak azt is elmondta, 15 napot kaptak arra, hogy tisztázzák: ki a csoportot tulajdonló TV2 Media Group Holdings Kft. törvényes képviselője.



A foglalkoztatáspolitika, a szociális és az egészségügyi ellátás területén számtalan kritikát is megfogalmazott az Európai Bizottság idei országjelentése Magyarországgal szemben, ám ezekről nem tájékoztatta a közvéleményt a kormány. Pedig kevesen érzékelik saját bőrükön a költségvetési sikereket, annál többen szenvednek az utóbbi évek megszorító reformjaitól. Összeállításunkban sorra vesszük, mit kifogásoltak az uniós elemzők.