állami kommunikáció;reklámkiadás;kvótareferendum;

- Újabb 3 milliárdért "tájékoztat" a kormány?

Nagyszabású kampányba kezd a kormány az Orbán Viktor által szerdán bejelentett népszavazás előtt. A pénzt jóval a miniszterelnöki bejelentés, illetve a keddi, a választási irodánál történt botrány előtt elkülönítették - írja a nol.hu.

Csaknem hárommilliárd forintot készül elkölteni a kormány a közeljövőben „lakossági tájékoztató kampányra” – tudta meg a Népszabadság kormányzati forrásból. Több jel is arra utal, hogy részben ebből a pénzből buzdíthatnak majd a részvételre az uniós bevándorlási kvóta elutasításáról szóló népszavazás előtt.

A kormányzati kommunikációt felügyelő Miniszterelnöki Kabinetiroda megkeresésre azt válaszolta, „új tájékoztató kampányról nem született döntés”.

A lap azonban kormányzati forrásból úgy értesült, arról valóban nem döntöttek, hogyan és ki költi el a hárommilliárd forintot, de nincs is szükség újabb közbeszerzésre: a kabinetiroda felügyelete alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal ugyanis tavaly augusztusban lezárta 25 milliárd forintos közbeszerzését, amelyen három konzorcium nyert: a Network (korábbi nevén: HG) 360 Reklámügynökség Kft., a Trinity-Sprint Konzorcium és a Mindshare Médiaügynökség Kft. Az új és új állami kampányokért ez a három cég versenyez egymást közt.

A teljes cikket itt olvashatja. 

A Bild című német lap interjút közölt csütörtöki számában Orbán Viktor miniszterelnökkel "A Németországból érkező hang goromba, durva, agresszív" címmel.