Meglehetősen nagy indulatokat kavart, hogy a csepeli HÉV-et megszüntetnék, villamos közlekedne helyette. Mindez a 2024-s olimpia esetleges budapesti megrendezésének nyomán vetődött fel. Az ellenzék joggal bírálta ezt a tervezetet, és igaza van abban, ha netán Budapest nyerné is el az olimpia megrendezésének a jogát, azért a lakosság elemi érdekeit nem kellene a nagy sportesemény mögé helyezni. Amikor az 50-s évek elején átadták az utazóközönségnek, a pestiek egyszerűen csak csepeli gyorsvasútnak hívták, hiszen a Boráros-tér és Csepel városközpontja közti távolságot röpke tíz perc alatt tette meg. Azonkívül ma is a HÉV biztosítja egyedüli tömegközlekedési eszközként a 21. kerület gyors megközelítési lehetőségét a belvárosból. Mindenféleképpen gyorsabb a villamosnál és az autóbusznál, mivel nagyon kevés helyen áll meg, vasút lévén még több előnyt élvez a villamosnál is, hosszabb szerelvényei kétszer annyi embert tudnak elszállítani azonos időben, mint a másik két járműfajta. Tehát a csepeli HÉV-t megszüntetni valóban őrültség lenne. Nem kellene eleve elvetni a tervezett 7-s villamos ötletét sem, annak idején szárnyvonalként közlekedett HÉV a Gubacsi-hídon át összekötve a 20. kerületet a 21. kerülettel. Ezt a szárnyvonalat később megszüntették, de a sínek - úgy tudom - még a helyükön vannak, különösebb akadálya nem lenne szerintem a 7-s villamosjárat beindításának. Meggondolandó, hogy az új viszonylat az Üllői úttól induljon Csepel városközpont felé, így lehetővé válna, hogy Csepel a pesti oldal külső területeitől is megközelíthetővé váljon. A pálya szinte mindenütt adott, építkezni alig kellene, tehát a projekt nem kerülne sokba az adófizetőknek.