A Vodafone kezdeményezésével létrejött, 20 iskolában mintegy 4700 gyerek oktatását és több mint 500 pedagógus munkáját érinti a program. A vállalat 2016 első hónapjaiban 1200 darab Vodafone Tab SpeedLTE táblagépet oszt ki a résztvevő iskolák között, díjmentesen biztosítja az eszközök oktatási célú használatához szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet, valamint finanszírozza a gyermekek és az érintett pedagógusok internetbiztonsági oktatását is.
„A Vodafone törekszik arra, hogy a résztvevő iskolák tanulói számára a program segítségével motivációt, és egyben olyan tudást is biztosítson, amely hozzájárul az iskolai hiányzások csökkentéséhez, és segít visszaszorítani az évismétlések számát. Az anyagi támogatás mellett aktív szerepet vállalunk a program lebonyolításában is a kollégáinkból álló Vodafone Önkéntes Közösség bevonásával. Hiszünk abban, hogy hosszabb távon a kompetenciamérések segítségével egyértelműen láthatóvá válik majd a program pozitív hatása”– mondta Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.
A tanulók és a pedagógusok digitális kompetenciáinak fejlesztése mellett ugyanakkor a tanulmányi eredmények javulása is fontos elvárás. A Komplex Instrukciós Program (KIP) módszert jelenleg 12 iskolában – köztük a Vörösmarty Mihály Általános Iskolában is – alkalmazzák, ám a Vodafone program keretében további nyolc magyarországi oktatási intézményben is bevezetik. A pedagógusok képzését szintén az alapítvány finanszírozza. A KIP célja, hogy a tanárok egy olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszert sajátítsanak el, amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de folyamatos sikerélményt is biztosít a gyermekek számára. A Stanford Egyetem által kifejlesztett módszert Magyarországon 2001-ben vezette be a hejőkeresztúri iskola, és a program országos elterjesztését immár hatodik éve támogatja a Vodafone.
A Vörösmarty igen jelentős lépést tett a diákok digitális esélyegyenlőségének biztosítása felé. „Igazi befogadó iskola vagyunk, a szó legnemesebb értelmében. Sok más intézménnyel szemben nem mérlegelünk sem származás, sem anyagi helyzet alapján. Ez az oka annak, hogy intézményünkben kiemelkedően magas a hátrányos helyzetű, a halmozottan hátrányos helyzetű, illetve a sajátos nevelési igényű gyermekek száma”- mondta Rakó József igazgató. „A nálunk tanuló gyermekek nagy része a mindennapokban nem találkozik az infokommunikáció vívmányaival, s szinte behozhatatlan hátránnyal indul szerencsésebb társaihoz képest. A tabletek segítségével azonban mostantól elérhetővé vált számukra a minőségi digitális oktatás.”