A budapest.hu oldalon közzétett meghívó szerint a napirendi pontok között szerepel továbbá a HÉV államosítási tervének, valamint a fővárosi alapszolgáltatások idei finanszírozási kérdéseinek a megtárgyalása.
A január 6-i dátumozású kezdeményező indítványban a rendkívüli közgyűlés összehívását azzal indokolták, hogy bizonytalanná vált a budapesti és az agglomerációs közösségi közlekedés jövője, valamint veszélybe kerültek a főváros olyan alapszolgáltatásai is, mint a közvilágítás, a közterületek takarítása, a hómentesítés, a parkgondozás, a kéményseprés vagy épp a színházaink működése.
"Orbán Viktor és kormánya láthatóan nem tiszteli a budapestiek napi erőfeszítéseit, és nem veszi figyelembe a fővárosiak által a központi költségvetésbe befizetett napi 18 milliárd forintnyi adót, és a jövőben láthatóan nem kíván foglalkozni azokkal a fővárosi problémákkal, amelyeket egyébként ő maga hozott létre" - áll a dokumentumban.
Mint írták, az adótörvények decemberi módosítása, a közösségi közlekedés finanszírozásában való állami szerepvállalás folyamatos csökkenése veszélybe sodort minden fővárosi alapszolgáltatást. A közgyűlési meghívóban Tarlós István arról tájékoztatott, hogy a törvény értelmében 15 napon belül össze kell hívnia az ülést, ha azt a képviselők legalább egynegyede indítványozta.
Korábban írtuk: Folytatódnak a tárgyalások az agglomerációs járatok átadásának részleteiről, Tarlós István főpolgármester ugyanis nem állapodott meg Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterrel. Szűkszavú közleményben tudatták, közeledtek az álláspontok, a főváros illetve a kormány is az utasok számára megnyugtató megoldást akar.
A jegyekkel kapcsolatban állítólag nincs vita, ahogy arról sem, hogy a HÉV-et a jövőben a MÁV működteti, a busz csatlakozásokról viszont nincs egyezség, az ezzel kapcsolatos javaslatokról - úgy tudjuk - a kormánynak kell szerdán dönteni. Ez is azt jelzi, hogy Seszták miniszternek - mint azt tegnap is írtuk - Orbán Viktortól nem volt megfelelő felhatalmazása. A tervek szerint a megállapodás részleteit már csütörtökön nyilvánosságra akarták hozni, egyelőre viszont nem tudni, erre valójában mikor kerül sor.
Megírtuk: Lázár János a múlt csütörtöki Kormányinfón jelentette be, hogy az állam átveszi az agglomerációs közlekedés működtetését és kész a HÉV átvételére is. A Miniszterelnökség vezetője szerint a kabinet elfogadja a főpolgármester észrevételeit, vagyis Budapestnek azt kell finanszíroznia, ami törvényi kötelezettsége. Tarlós korábban kilátásba helyezte, ha a kormány nem ad pénzt az elővárosi tömegközlekedés működtetésére, február 17-e, a fővárosi költségvetés elfogadása után, a városhatáron túlnyúló szolgáltatásokat Budapest nem finanszírozza. Annál is inkább, mert a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tavaly erre egyetlen fillért sem adott. Emiatt a BKK másfél hete - 15 napos határidővel - felszólító levelet küldött a tárcának, amiben közölték, ha nem pótolják a mulasztást, azaz nem fizetik ki a tartozást, a BKK felmondja az agglomerációs közlekedés finanszírozására vonatkozó megállapodást.