Flying Scotsman;

- Életre kelt a mozdonycsoda, a Flying Scotsman - Fotógaléria

A Flying Scotsman (Repülő Skót) egy LNER A1 osztályú gőzmozdony, amelyet közadakozásból vásárolt meg a brit vasúttörténeti múzeum. A gépet öt év alatt újították fel az intézmény yorki műhelyében. A KÉPRE KATTINTVA GALÉRIA NYÍLIK - Fotók: Nigel Roddis/Getty Images 

A 21,6 méter hosszú, 97,5 tonnás mozdony a London and North Eastern Railway (LNER) doncasteri üzemében készült, a műhelyből 1923. február 24-én került ki. Pályaszámként az 1472-est kapta. 1924-re, amikor kiválasztották a brit birodalmi kiállításra, átszámozták 4472-esre, és megkapta a Flying Scotsman nevet. Elnevezése arra utalt, hogy minden nap 10 órakor indult Londonból a skót fővárosba, Edinburgh-ba. 1928-ban új szerkocsit kapott, amelyen egy folyosó biztosította, hogy a személyzetet a vonat leállítása nélkül is váltani lehessen. Ennek köszönhetően 1928. május 1-jén a Flying Scotsman teljesítette először egyhuzamban a London és Edinburgh közötti 632 kilométeres utat, lecsökkentve ezzel nyolc órára a menetidőt. Öt évvel később, 1934-ben a Flying Scotsman a gőzmozdonyok történetében először lépte át hivatalosan az óránkénti 160,9 kilométeres (100 mérföld/óra) sebességet. Az LNER utasszállító szerelvényeinek mozdonyai almazöld színűek voltak, így a Flying Scotsman is. A második világháború alatt azonban feketére festették. 1945-ben ismét visszakapta eredeti zöld színét, és átépítették LNER A3 Pacific osztályúvá. 1948-ban, a vasúttársaságok államosítása után a mozdony ismét új pályaszámot (60103) és színt (kék, majd Brunswick zöld) kapott. 1963-as "nyugdíjazásáig" ez maradt a színe. (forrás: Wikipédia) 

Nincs víz, villany, és nem vezet aszfaltozott út sem ahhoz a vadonatúj kórházhoz, amely tíz évig húzódó építkezés után készült el a dél-spanyolországi Lepe városában, mert a helyi önkormányzat és az andalúz kormány között vita van arról, hogy kinek a feladata az infrastruktúra fejlesztése - számolt be a megnyitást akadályozó helyzetről a spanyol sajtó pénteken.