A kutatás megmutatta, hogy a családok egyre nagyobb hányada használja a mobilkommunikációs eszközöket a mindennapos családon belüli kapcsolattartásra, és arra is, hogy a családok mobil– és internethasználattal kapcsolatos szokásainak kialakítása során kulcsszerep hárul az anyákra. A családok számára kiemelten fontos szempont, hogy a szülők és a gyermekek mindig elérjék egymást, beleértve azt is, hogy a gyerekek bármikor fel tudják hívni szüleiket. Ugyanakkor a szülők számára is lényeges szempont, hogy kontrollálni tudják a költségeket, és biztosak lehessenek abban is, hogy a gyerekek soha nem kerülnek olyan helyzetbe, hogy ne tudják szüleiket hívni.
- Napjainkban a szülőknek egyszerre több szerepben is helyt kell állniuk, így sok esetben kevés idő marad az együttlétre, a gyermekek folyamatos felügyeletére - a telekommunikáció ugyanakkor képes arra, hogy összehozza a családokat, elősegíti, hogy a távollévők is könnyedén tarthassák egymással a kapcsolatot - közölte a beszélgetésen Pintér Róbert az egyszervolt.hu ügyvezetője. A gyermekeknek és szüleiknek szóló portál vezetője azt is elmondta, hogy nagy hangsúlyt kell fektetni arra, hogy mind a gyermekek, mind a szülők tudatosan éljenek a mobilkommunikáció vívmányaival. Fontos, hogy az internethasználat ne a családi élettől vegye el az időt, ugyanakkor legalább ilyen fontos az internetbiztonság kérdése is.
- A Vodafone az eddigieknél is jobban fog koncentrálni a digitális írástudás erősítésére, hogy a családok képessé váljanak kiküszöbölni a potenciális veszélyeket, és maximálisan ki tudják használni a telekommunikáció előnyeit - mondta Révész Balázs. A Vodafone ezért a jövőben még több olyan alkalmazást kíván a családok kezébe adni, amelyek lehetővé teszik a szülő számára a gyermekek internethasználatának felügyeletét, ugyanakkor élvezetes és izgalmas formában a gyermeket is megtanítják a felelős internethasználatra.
A felmérés szerint jellemzően az édesanyák látják át jobban a különféle veszélyforrásokat, az anyukák döntik el, milyen mobileszközöket és mikor adjanak a gyermek kezébe, míg az apák általában a pénzügyi hátteret nyújtják. A Vodafone kutatása megerősítette ugyanakkor, hogy a családok számára kiemelten fontos szempont, hogy a szülők és a gyermekek mindig elérjék egymást, beleértve azt is, hogy a gyerekek bármikor fel tudják hívni szüleiket.