Mangold egykoron ejtőernyősként kezdte karrierjét, majd az amerikai légierő Top Gun pilótájaként tevékenykedett, ahol F-4 Phantom gépeken is dolgozott. Leszerelése után polgári pilótaként tevékenykedett, menetrendszerinti Boeing gépeket vezetett, emellett számos légi bemutatón tette tiszteletét előadóként. 1996-ban tagja volt az Oroszországban végrehajtott legnagyobb létszámú szabadesési világrekordot elérő csapatnak, amely 297 fős legénységével lett csúcstartó.
2003-ban a műrepülő-vb-n bronzérmet szerzett, amely után 2004-ben csatlakozott a többek közt Bessenyei Péter által életre hívott Red Bull Air Race sorozathoz, amelynek 2005-ben és 2007-ben is összetett bajnoka volt. 2010-es visszavonulását követően az ifjú pilóták felkészítő edzőjeként tevékenykedett, emellett a FOX Sports csatorna szakértőjeként részt vett a műrepülő-világbajnoki sorozat közvetítéseiben. Balesetéről nem közöltek sok információt, a tűzoltó parancsnok jelentése szerint a bal oldali motorból csaptak fel lángok a zuhanást megelőző pillanatokban. Mike Mangold 60 éves korában hunyt el.