Kocsis Tibor és Konecsny Emőke Jelenetek egy operatőr életéből című dokumentumfilmje - alcíme: Hildebrand István legendáriuma - azt a hatalmas életművet mutatja be, amelyben ott A kőszívű ember fiai, az Egy magyar nábob, a Kárpáthy Zoltán. Mellettük A veréb is madár, A Pogány Madonna, meg a Patyolatakció, a Csutak és a szürke ló. Kuriózumként Jancsó Miklós egy régi felvételen arról beszél, hogy pályáját híradókkal kezdte, s ezeket Hildebrand István fényképezte.
Kocsis Tibor dokumentumfilmje úgy portréfilm, hogy egyrészt szórakoztató, másrészt ismeretterjesztő. Minden kockáján valóságos testet ölt a szakma iránti szeretet és odaadás: a rendezőé és filmjének szereplőjéé egyaránt. Gazdag mozgóképi válogatás mutatja be, hogyan készültek a látványos nagyjelenetek Hildebrand kamerájának köszönhetően. A fél évszázaddal ezelőtti forgatások külső jelenetei érzékeltetik, Hildebrand mindig bátran alkalmazta a friss technikai lehetőségeket.
Részletek mutatják, milyen nagy kísérlet volt például Bódy Gábor Psychéjének képi világa. Makk Károly, Sándor Pál, Ragályi Elemér és mások elismerő elemzése mellett a film nem kerüli meg a konfliktusokat sem. Maga az érdekelt is beszél ezekről, szenvedélyesen, mint ahogy a felvevőgépet is használta. A legendás pálya hirtelen ért véget, s ez máig nyitott seb maradt. A Jelenetek egy operatőr életéből egyrészt példásan gazdag, átgondolt, tág horizontú alkotói pályaképet ad. De mást is tesz. A megszólalók, az egytől-egyig hiteles alkotótársak szakmai méltatása igazságot is szolgáltat a méltatlan csöndért, amely az utóbbi évtizedekben körülvette „Hilda” legendáriummá összeállt életművét.